HTML

Törzskocsma

„Még a blogolvasással is nagyon hamar leálltam. ...Szomorú látni, hogy mi jön ki az emberekből, amikor nincs kontroll, amikor nincs rajtuk azonosító szám. Az a fajta indulat, feszültség, indulatosság, felületesség, butaság… Nem járok kocsmába tájékozódni.” (Sólyom László)

Friss topikok

2007.12.30. 21:10 VIII. Nagyapó

Osztás

"- Maga elvetemült patkány! Kétmilliót ezért a játék-vacakért? Hiszen ezt bármelyik kísérleti élő egerünk utánacsinálja fillérekért!
- Csakugyan!!! Ha szabad megjegyeznem, ön zseniális, Mr. Teufel... "

 

 

Szóval: Ti mennyit adnátok a képen látható, "mindössze" 28 kg súlyú bicikli darabjáért utánfutó nélkül, 5 év karbantartással, kiemelkedően nagy megrendelés esetén?

A helyes választ a hajtás után találjátok.

Az Index (MTI-től átvett, amúgy igen pozitívan hangzó) híre szerint a Magyar Posta 4800 ilyenért 1,1 milliárdot, vagyis - ez az osztás a hivatalos hírből kimaradt - darabjukért mintegy 230,000 Ft-ot talált fizetni.

Öröm az ürömben, hogy egy részükön ezért még váltó is lesz.

Vattafák kérdezte nemrég, hogy mi a baj az állami szférával. Gyanítom, hogy egy ilyen beszerzés után egy magánvállalkozás komplett menedzsmentje kapásból repült volna - ha egyáltalán odaengedtek volna bárkit, aki képes ilyen döntést hozni.

 

P.S.: Bár nagy a homály, az elején mintha azt mondanák, mind váltós, csak egy részük kerékpár, másik részük bicikli - na mindegy, az MTI is hülye.

31 komment

Címkék: biznisz közbeszerzés közszféra hülyeindex zsigerből


A bejegyzés trackback címe:

http://torzskocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr14279383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

bugris 2007.12.30. 22:02:49

Postás leszek
levelezek
jó bringámmal
jót tekerek
sálálálá...

:))

Corry 2007.12.30. 22:17:27

Én nem értek a biceglikhez, de itt van egy árjegyzék, hátha valaki megmondja, hogy a postás bringa melyik árfekvés...

ebike.hu/termekek/kerekpar?pid=1

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.31. 00:00:28

Hát, erre, bár nem illik, összevissza egy "bazmeg"-et tudok kinyögni.

VIII. Nagyapó 2007.12.31. 01:18:47

Corry

A szövegben van egy link, ott leírják az alaptulajdonságait - kb. semmi különös nincs rajta (jelentős részén még váltó sem), max. csak jó minőségűek az alkatrészei. Olyan nagyon én sem értek hozzá, de emlékeim szerint tavaly áfával együtt 120000 Ft alatt vettünk az öcsémnek egy biciklit, ami - a leírások alapján - ennél kb. minden téren sokkal jobb...

szejler 2007.12.31. 01:42:08

Nagyapó

Ugyan már :) A Touron ennél sokkal drágább bringák pörögnek, ráadásul ebben láthatóan több az anyag.

Felteszem, titániumból készült minden csavar és egy esetleges háborús konfliktusban mint strapabíró, az afgán hegyek közt ideális, katonai közlekedési eszközt felajánlhatjuk a NATO szolgálatára. (igen mi leszünk a NATO postásai Kandahárban!!). (felhívom figyelmedet, milyen kevéssé hatékony célpont pl a hőkövető rakétáknak )

Azt azért rohadtul sajnálom, hogy nem én forgalmazom..

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.31. 02:10:56

Akkor részletezem egy picit (szimplán és parasztosan idemásolom a bombagyáras kommentemet, mert ott is téma volt az ügy):

"Mintha lopnának itt, kérem szépen! Aztán lehet magyarázni, hogy "az állam rossz gazda", vagyis el kell majd privatizálni a Postát is, csilivili új biciklikkel együtt. Amúgy ennyiért már segédmotort is adnak, igaz, azt nem kell tekerni, vagyis a postás nem lehetne öntudatos munkás...

Én is az idén vettem "szolgálati biciklit", mert a régivel sehogy se tudtam megbékélni, a bolygókerekes váltó és a patkófék nem az én világom, mint ahogy a mountain bike-kormányforma sem. Most erősen kirúgtam a hámból, és vettem egy hétfokozatú agyváltós, mindenféle eddig sose használt luxuscikkel felszerelt Gepida nevű szerszámot, ami vénülő seggemet szépen átviszi a még bőséges mennyiségű külkerületi huplin. Ilyen teleszkóp, olyan teleszkóp, agydinamós lámpa, minden frincfranc: kilencvenezer... És amikor nyáron új-zélandi vendégem jött (Bécsből biciklivel, nekem efféle vendégeim vannak), akkor simán elémentem a dögmelegben az új géppel bármiféle bemelegítés meg egyéb nélkül Visegrádig aztán vissza Pestre - igaz, a hazautat végigsöröztük, kocsmáról kocsmára reppenve. Ha én edzés nélkül dimbes-dombos vidéken simán letekertem vele vagy 110 kilométert, egy postásnak is menne...

bugris 2007.12.31. 09:49:49

"Ugyan már :) A Touron ennél sokkal drágább bringák pörögnek, ráadásul ebben láthatóan több az anyag."

Fején találtad a szöget. Volt postáscsapat a Touron (US Postal, Lance Armstrong egykori csapata). Talán az ő beszállítójuktól rendeltek.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.31. 12:59:59

A kérdés itt szerintem az, hogy a pályázat mennyire volt meghirdetve.
Meg hogy tényleg csak ez a 2 pályázat érkezett-e be, vagy mondvacsinált indokokkal kilőtték-e a többit.
Egyébként becslésem szerint 150 000 alatt ez nem oldható meg (5 év szervíz!).

VIII. Nagyapó 2007.12.31. 13:38:56

Hát... A javításokban gondolom, a munkaerő lehet a számottevő költség.

De olyan sok minden elromolni ezeken a bicikliken nem tud (és eseti javításokra egy külön 150 milliós - biciklinként cirka 30 ezres - keret van, ami a szövegből úgy tűnik, magában foglalhatja a munkadíjat is - efölött már fizethetnek külön); emellett kb. mindet be kellhet olajozni havonta, és ilyen használat mellett mondjuk, hogy évente külső gumit és fékpofákat kellhet cserélni. Ehhez azért nem kell olyan iszonyú nagy csapat.

Lévén a biciklik egyformák és igen egyszerűek, egy csomó minden (pl. az alkatrész-gazdálkodás) még kiválóan optimalizálható is.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2007.12.31. 14:28:06

Nem is volt igazi árverseny. Formai okokból - pl. nem volt a két beadott példány átfűzve és lepecsételve - lehet kiszórni akiket nem akarunk. Vannak cégek, akik közbeszerzések lebonyolítására szakosodnak; odamehet hozzájuk az állami vállalat és felkérheti őket, hogy írják ki a pályázatot, értékeljék is ki, és javasoljanak valakit. Meg lehet nekik előre súgni, hogy legyen-e favorit és ki az, vagy legyen kemény a verseny és jó az ár. Itt az előbbit súgták.

Ha nagyobb tételt rendelsz ugyanazt megkapod - ha keményen pályáztatsz és versenyeztetsz kb. a kisker ár feléért. Nem cél, hogy a postás rossz bringán hajtson, de az már igen, hogy ezt a posta jó áron kapja meg. Ha 250 az ára a boltban - és annyiért tényleg kényelmes és kiváló bringát kapni - akkor meg kellett volna szerezni 100-150ért. Ne a seggükön spóroljanak, ez rendben van. De a beszállító legyen profimód kezelve. Vagy le volt vajazva vagy töketlen a beszerző. Intő, sőt tán ki kell rúgni (és mennyi de mennyi esélye van ennek).

R01 2007.12.31. 15:04:42

"Egyébként becslésem szerint 150 000 alatt ez nem oldható meg (5 év szervíz!)."

Pontosabban: 5 év karbantartás.
A szervíz csak összesen 150 milla erejéig van benne a szerződésben...

szejler 2007.12.31. 15:59:40

Hja. Micsoda marketingötlet lenne, Armstrongot és Landist leszerződtetni egy hétre, levelet hordani Kiskundorozsmára.
(már ha érdekelné itt az embereket a kerékpársport)

Micsoda jelkép! Pontosság, gyorsaság, egy kis doppingal...
A posta alapvető erényei.

:)

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.31. 16:28:08

Franc tudja, lehet, hogy kijönne nagyker áron 110-120 000-ből is.
A lényeg, hogy ez büdös, de csak a jéghegy csúcsa, majdnem az összes közbeszerzés hasonló lenyúlás.
Amúgy nem kell túlfetisizálni a magánszektort se, láttam már durvábbakat is nem is egy magáncégnél...

bugris 2007.12.31. 17:20:36

Azért azt a kérdést csak nem tudtuk megválaszolni, hogy mi a különbség a kerékpár és a bicikli közt. ;)

VIII. Nagyapó 2007.12.31. 17:36:18

"A lényeg, hogy ez büdös, de csak a jéghegy csúcsa, majdnem az összes közbeszerzés hasonló lenyúlás."

Nyilván, csak itt viszonylag közérthető :-)


"Amúgy nem kell túlfetisizálni a magánszektort se, láttam már durvábbakat is nem is egy magáncégnél..."

Mármint hogy a menedzsment kilopta belőle a vagyont, és büntetlenül megúszta? Mindenesetre nehezebb, hülye tulajdonos vagy jól bebetonozott meedzsment kell hozzá - utóbbi sokszor abból adódik, hogy a cég korábban állami volt, és a menedzsment jó kapcsolatot ápolt a privatizátorokkal...

(Illetve rosszul szabályozott kapitalizmusban megesik, hogy a többségi tulajdonossal karöltve történik meg a dolog - Hodorkovszkij vagy Leisztinger Tamás volt ilyesmikről híres a rendszerváltások hajnalán; jobb helyeken ezeket azért már mindenféle módokon igyekeznek korlátozni.)

bugris 2007.12.31. 17:53:32

Amúgy miért rendel a Magyar Posta egy ingatlanfejlesztéssel és hasznosítással foglakozó cégtől többszázmillió forint értékben bélyegzőgépeket, majd kerékpárt és azok karbantartását.
Talán a Cronopont gyártja/végzi mindezeket? Nem tudom, a bélyegzőgépeknek és a bicikliknek mi közük egymáshoz. Nem fura, hog eg ingatlanos cég véletlenül mindenféle tevékenységet folytat, amire éppen a Postának szüksége van?
(Megjegyzem a Posta is "csak" 950 millióra taksálta az egész beszerzés értékét, majd mégis elfogadtak egy 1,1 milliárdos legolcsóbb ajánlatot.)

bugris 2007.12.31. 17:58:21

És hogy nyert ez a cég közbeszerzési pályázaton még egyszer?
www.piacesprofit.hu/?r=17498

Refuse/Resist! 2007.12.31. 20:17:19

"Mármint hogy a menedzsment kilopta belőle a vagyont, és büntetlenül megúszta?"

Aha, sógorom egy kb 50 milliós (dolláros) kis multicégnél dolgozott, már 1 éve mondta, hogy csődbe fognak menni (pedig csak egy alacsony pozíciójú mérnök volt a cégnél), 1 hónapja már nem bírták kifizetni a béreket, szerencsére addig pont talált másik állást :)
Anyukám meg olyan cégnél dolgozott, ahol a tulaj hazajött egy kb. 300 millió forintos tőkével, aztán 5 év alatt lenullázta gyakorlatilag a vagyonát :)
Einstein, ugye, megmondta, hogy mi a végtelen :D
Mindkét esetnek semmi köze magyar dzsentrikapitalizmushoz.

Más: tényleg kérdéses, hogy miért nem pályázott más, sokkal alacsonyabb árakkal.
Az elutasított közbeszerzési pályázatok nem nyilvánosak?
Amúgy meg tényleg nagyon-nagyon kéne a közbeszerzésekre is egy olyan civil szervezet, mint a VEKE.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.31. 20:26:02

A régi konzervatív erkölcs kéne, hogy amikor egy ilyen kiderül, a felelősnek randevúznia kelljen a pisztolyával, avagy álnéven disszidálnia örök időkre...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.31. 20:28:09

"Hazudni, lopni nemzeti sport."
no, ettől függetlenül buék mindenkinek!

Valaki Valahonnan 2008.01.02. 23:42:31

"mi a különbség a kerékpár és a bicikli közt"

Szerintem az, ami a burgonya és a krumli közt.

Valaki Valahonnan 2008.01.02. 23:45:52

Az az érzésem, hogy a beharangozott üvegzseb nagyon opálosodik...

Erről is készíthetne Tóta egy-egy kétpercest minden híradó végére. "Kedves nézőink, ma a Posta közbeszerzését látják. Kérjük a választásoknál jól gondolják meg, hogy kire szavaznak majd."

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.02. 23:50:36

Most elefánt bejegyzése után gondolkodtam el jobban a dolgon, de nem értem:
ha a váz 2.2 kiló, akkor mi a franctól lesz 28 kiló a bicaj????
Minden része biztos picit nehezebb, hisz a normálnál kétszer nagyobb a teherbírása. De akkor is fura...

VIII. Nagyapó 2008.01.02. 23:58:04

200 kg-t bír... Az olyan különlegesen nagy teherbírás?

A honlapjuk amúgy "max. 25 kg"-t ír a kiegészítőktől függően - nem tudom, hogy lett ez 28.

Refuse/Resist! 2008.01.03. 10:49:43

A biciklik elvileg 90-100 kilót szoktak bírni.
Kicsit keményebb városi használatnál én a 80-85 kilómmal már bele szoktam rakni negyedévente egy centírozandó nyolcast, az olcsóbb bicajaimmal voltak csapágygondok is.
Ha én állítottam volna össze, én is legalább 18-20 kilósra csináltam volna: ne essen már szét fél év alatt egy 110 kilós postás bácsi alatt.
Igazából az a legnagyobb gáz ennél az ügynél, hogy csak 2 pályázó volt (és aki nyert, az se bicajos cég), miközben legalább 4-5 magyar összeszerelő cég van.

bugris 2008.01.03. 12:01:25

R/R jól mondja, nem a teherbíráson van a lényeg. A bringák nyilván strapabíróak, ugyanakkor elég alapon felszereltek csak, semmi drága teleszkóp, többségükön váltó sincs. De a lényeg az, hogy nem szakmabeli cég nyert, ráadásul pár hónapja szabálytalanul közbeszereztek a cégtől másfajta termékeket.
Nagyon kíváncsi lennék, másoknak mennyiért szállít a gyártó hasonló tétel (strapabíró, de elég alapfelszerelésű) bringát. Mert itt erről van szó, megveszik a bringákat a gyártótól, aztán jól túlárazzák a szervizre hivatkozva. Miközben a posta nem csekély járműparkját gondozó szerelők nyilván csípőből megoldanák a bringák karbantartását is.

Pantagruel 2008.01.03. 21:24:23

Hát nem is tudom. Az a durva, hogy a Posta amúgy kiadja a küldemények kézbesítését alvállalkozóknak, akik pitiáner összegeket fizetnek mindenféle alkalmilag munka nélkül maradt emberkéknek, diákoknak, meg kényszerpályán sínylődő munkavállalóknak. Ezek szépen lejárják a lábukat, aztán még loholhatnak a pénzük után, hiszen a vállalkozó akkor fizet, amikor akar. Egy ideg csinálta egy barátom kalandvágyból, vagy valami keleteurópai értelmiségi szentimentális felindulásból :) (matematikus), aztán otthagyta, és beállt informatikusnak. Jó dolgokat mesélt az ott uralkodó állapotokról. Szóval kíváncsi vagyok, ki fog ezekkel bringázni.

bugris 2008.01.03. 22:26:19

No igen, a postabezárások előtt is már sok kistelepülésen vállalkozók működtették a postahivatalokat. Mindehhez képest:
index.hu/gazdasag/magyar/hvgt080103/
Nem tudom, akkor hogyan jön össze a 38ezer alkalmazott, gyanítom, azért vannak köztük autó- és bicikliszerelők elegen.

vattafák 2008.01.08. 18:41:08

teljesen midegy, ezért is vártam míg lecseng a téma, de a magam részéről nem tudok róla, nagyapó, hogy az állami szféra értelmét pedzegettem volna...

VIII. Nagyapó 2008.01.09. 00:18:23

Erre céloztam:

"vattafák 2007.12.17. 12:10:07 a magam részéről annál a kérdésnél akardtam el, hogy miért kell a rendszerbe külső (magán) befektetőt hívni. a választ már nem értettem, bizonyára az én felfogóképességemmel van baj; na meg az előfeltevésem is zavart, hogy a tisztességes válasz: a pénz miatt."