HTML

Törzskocsma

„Még a blogolvasással is nagyon hamar leálltam. ...Szomorú látni, hogy mi jön ki az emberekből, amikor nincs kontroll, amikor nincs rajtuk azonosító szám. Az a fajta indulat, feszültség, indulatosság, felületesség, butaság… Nem járok kocsmába tájékozódni.” (Sólyom László)

Friss topikok

2008.01.10. 12:38 Pascal

Autósnak, motorosnak.

Csak pár szóra, haver. Beszoptuk ezt az új szabályozást, ugye, szerinted is. Százezres tétel lesz a gyorshajtás. Kinnfelejtett 40es táblánál is talán. A rendőr is kétszer annyit kér zsebbe majd. Alkotmányellenes és pénzbehajtás, sőt szemét geciség. És mit tettünk mi eddig? Indexet kiraktad? 160al letoltál-e valakit belső sávban? Egy sör elmegy még? Szerinted a tötymörgő autós az igazán veszélyes? A sebességkorlátozások pedig teljesen életszerűtlenek? Tolakodtál vagy elhúztál valaki mellett centikre? Ordítottál és dudáltál a másikra akkor is amikor nem volt egészen igazad?

Nézzünk egy percre magunkba, gondoljuk már végig, mi mennyi önkontrollt tanúsítottunk az elmúlt években és mennyi toleranciát a másik közlekedő felé. Hány értelmetlen baleset. Mentség-e erre az igazságtalanul szigorú szabályozás. Mentség-e a korrupt rendőr. Sőt akár a törvény egyes alkotmányos határesetei. Túlzó és igazságtalan, nem vitatkozom veled. Szent István idején tyúklopásért levágták volna a fél karod. Az is túlzó, igazságtalan, sőt minden valószínűség szerint alkotmányellenes volt. Annyiban is stimmel, hogy a szabad magyarok nem nagyon fogták vissza magukat tyúklopásban előtte. Minimális intelligencia kellett volna, és ezt, ezt az igazságtalan rendeletet látni lehetett előre.

19 komment

Címkék: közlekedés tolerancia morál


A bejegyzés trackback címe:

https://torzskocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr58292016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Corry 2008.01.10. 13:52:48

A szigort és a kölekedési morált javító intézkedéseket nem baj, hogy bevezetik. Néha mág nagyon gáz volt az, ami az utakon folyt.

Viszont van azért itt még valami. Az indokolatlanul kint hagyott 40-es táblákért kit büntetnek meg? Mert az se lenne egy hátrány, hogy ha betartatunk egy sebességkorlátozást az emberekkel, akkor annak azért valami indoka legyen már...
Hogy csak egy példát hozzak a 8-as út Vas megyei szakaszán foloyamatosan kint felejtették, a 40-es illetve a 60 -as táblákat. Legalább takarják le amikor éppen a tábla nem indokolt, pl. hétvégén, amikor nem dolgoznak a munkások...

Valaki Valahonnan 2008.01.10. 15:51:53

Vannak országok, ahol még magasabb a büntetési tétel. Csak legalább szorítaná vissza a szigorítás a szabálytalankodást. Vagy a rendőri korrupciót, bár félek, hogy azt inkább erősíteni fogja.

Corry 2008.01.11. 19:14:28

Ezzel én is egyetértek, csak annyit mondtam, hogy a szabályozási oldalon sem ártana nagyobb fegyelem, mert ott ugyanúgy nincs meg mint az autósoknál. Ez természetesen semmi alól nem menti fel az autóst, viszont ha felülvizsgálnák a ténylegesen idokolatlan esetleg kintfelejtett táblákat, már ez önmagában is javitana ha egy picit is a fegyelmen. Ja és ezt meg lehet úgy is csinálni, hogy közben növeljük a büntetéseket, mert a két dolog egymástól független.

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.01.12. 18:50:46

Nem is a konkrét rendelettel van baj szerintem, sokkal inkább azzal a hülye filozófiával, hogy a kaotikus állapotokat látva egyedül az jut eszébe a törvényhozásnak, hogy kibassza az autósokra a szuperbüntit, ahelyett, hogy a feltételeken javítanának - biztonságosabb utakra, M0-ra, útépítés után beszedett közlekedési táblára gondolok.

Corry 2008.01.13. 09:38:13

És akkor ismét eljutottunk oda, hogy hol is tart Magyarország...

Dr. Pelikán et. (ferológus) · http://ferologia.blog.hu 2008.01.13. 16:17:59

Az a baj, hogy nagyon rossz az úthálózat, próbálj meg mondjuk Pécsről eljutni Kőszegre, számold ki ,ha mindenütt tartod az 50-et, meg a 90-et, soha nem érsz oda, egy nap kifordulni képtelenség 254 km az pedig nem sok. 5 óra oda, öt vissza, ha lenne a szakaszban csak 100km autópálya, akkor már kevesebb, mint 4 óra. Arról már nem is beszélünk, hogy a meglévő utak, nagyon rosszak. Hát hajt mindenki ahol tud, a megoldást nem fordítva kellene kezdeni. Először úthálózat aztán szigor, nem is beszélve arról, hogy a szigor csupán a bevételek növelését célozza.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.01.13. 21:56:35

Ha arról szeretnétek meggyőzni, hogy a szabályozás túlzó és igazságtalan, akkor ne fáradjatok hiszen egyetértek. A netes fórumokon olvasott méltatlankodásról és felháborodásról jutott az eszembe.

Gondolom emlékeztek, amikor elkeztek parkolásért pénzt szedni a parkoló társaságok egy jó darabig nem jutottak az autósok adataihoz. A közvélekedés az volt, hogy "hülye aki befizeti", engem konkrétan kiröhögött egy befizetett csekk után az egyik kollégám. Kifordult az egész: az volt a menő aki leszarta a parkolási díjat. Egy kis ésszel érezni lehetett, hogy ez nem marad annyiban, megváltozott a szabályozás: bíróság, kerékbilincs. A kolléga is becsengette visszamenőleg. A netes fórumok most teli vannak parkolásos sírással és felháborodással: "jó jó legyen parkolási díj de legyen normális a szabályozás". Szemét dolog igaz. És amíg kb. normális volt a szabályozás, minek kellett úgy hozzáállni?

Ma aki menő az nyomul és villog, aki lassan megy az a hülye; ez a közvélekedés. Eközben rengeteg a baleset, köztük kiugróan magas a halálosak száma. Amikor egy ismerős, kolléga vagy haver teli torokból nyomta, hogy "életszerűtlenek a határok menni kell" és "a tötymörgő veszélyes" - én időnként elsütöttem, hogy halkítson, mert ha így megy jönni fog a Centrum Traffipax Társaság és vissza fogja még azt sírni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.17. 00:26:09

Urakok, én nem vezetek, sose nem is vezettem, viszont közelről láttam vagy hússzorannyi (vagy százszor?) súlyos balesetet, mint ti mindannyian. "A tötymörgő veszélyes"? Frászt. Koccanásra, talán, de aki negyvenről satuzva koccan, az nem hal meg, nem is töri össze magát. Nyolcvanról indulva már sanszos: százhúszról meg tuti.

El kell indulni időben, vazze. Nem a kurvamagas bírság a baj (mert nem kötelező ám gyorshajtani, és nem is szükségszerű!), hanem az, hogy a rendőrség vélhetően ezt is elkurvulva alkalmazza majd. Vagyis: egymás mögött gangol a városban a Mercedes terepjáró és a Suzuki Swift. Egyforma sebességgel, állandó követési távolsággal. Melyiket fogják lemeszelni? A helyes megfejtők között egy gazdátlan parkolási mikuláscsomagot sorsolunk ki!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.19. 19:02:28

szerintem nem biztos hogy a rendőr kétszer annyit fog kérni, hanem éppen lehet hogy kevesebbet

miért is?

eddig mondjuk (házszám) 10 e Ft volt a jatt a mentesítésért

ezt sokan nem voltak hajlandóak zsebbe kifizetni, mert lehet hogy a büntetés sem volt sokkal magasabb

viszont a rendőr rizikója, hogy aki nem hajlandó kifizetni a 10-est, az felnyomja, az elég nagy volt

namármost

a 300 ezres büntetésnél már minden épeszű embernek megfordul a fejében, hogy jattot kéne inkább fizetni

ha a rendőr még több jattot kér, az emberek azonnal fel fogják nyomni, mivel nincs veszteniavlójuk (sem a jattot, sem a büntetést nem tudja kifizetni)

szóval a rendőr rizikója nő

de ha meg kisebb jattot kér, MINDENKI ki fogja fizetni, mert azzal aránytalanul jobban jár, mint a büntetéssel

a rendőr rizikója meg ezáltal csökken

remélem érthető volt

összességében, szerintem ez az intézkedés pont ellenkező hatást fog kiváltani a törvényalkotó szándékával

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.21. 20:26:23

Hurrá!
Aztat is monta az emm ereggy, hogy privatizélik a trafipaxot, a piroson áthajtás ellenőrzését meg a tilosban parkolást.
Borítékolom, hogy a Cenrtum és az InKal konzorciuma fogja nyerni országosan, meg esetleg egy-két közterület- és kukafelügyelet.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.01.22. 10:15:16

"összességében, szerintem ez az intézkedés pont ellenkező hatást fog kiváltani a törvényalkotó szándékával"

Miután 30as táblánál egy-egy negyvennel közlekedőt elkaptak demonstratívan, mindenki lassabban megy majd. Mindegy, hogy zsebbe ad 30at vagy bírságként ötvenet. A szabályozás ugyan szemét (kitalátor valóban) de a célját el fogja érni. Mint amikor nemcsak kiadták az autósok adatait a Centrumnak, hanem mellé kerékbilincseltek is. Azóta sokkal kevesebb "hülye vagy ha befizeted" véleményt hallani. Olyan szépen veszi a jegyet mindenki hogy bazzeg. Megszűnik majd a "tötymörgő balfasz aki betartja" álláspont is. Ha majd a Centrum Traffipax Társaság bevadul, mennek majd az autók ötvennel öröm lesz nézni.

A kérdés az persze, hogy függött már ez egy jó ideje a levegőben, ennyi baleset mellett a szabályok látványos és ívben leszarását nem lehet végtelenségig folytatni. Némi önkontroll... hmmm?

vattafák 2008.01.22. 10:32:01

a nagy tenniakarásban azért össze is kellene hangolni a lépéseket.
mert értem én, hogy jogszabályt módosítani olcsó, rendfenntartani meg drága, de nem úgy van az, hogy ha a büntetés halál, akkor a rendőrséget fel is lehet számolni, mert felesleges: ki kockáztatna egy akasztást?
szóval szigorítani lehet, de elkapni muszály.
ezügyben történt valami érdemleges?

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.01.22. 10:54:12

Ezt a "nem a durva, hanem az elkerülhetetlen büntetés lenne a fontos" okosságot már sok helyen, sok fórumon láttam leírva. Hát én meg azt tapaszaltam, hogy akinek 100 eset után csak egyszer akasztottak parkolójegy hiánya miatt kerékbilincset a kocsijára, az utána szépen vett jegyet.

Lássuk be tán, hogy a sok balesetért - európában élenjárunk a halálos balesetekben - nem a korrupt rendőr, nem a "rossz szabályozás" a hibás - még ha ezek igazak is- hiszen ki tekeri a kormányt, tolakszik, nyomja a gázt, szlalomozik, villog és dudál? És ki az aki saját megítélése szerint nem vezet sokkal-sokkal jobban mint az átlag?

vattafák 2008.01.22. 14:55:24

igen, Pascal, de ha egyszer sem tesznek rá bilincset, sosem vesz jegyet; másrészről meg emellett oly' mindegy, 7 vagy 17e a kerékbilincs leszerelésének költsége: úgysem kell kipegetni...

bugris 2008.01.23. 21:16:41

Tessék, van itt szigor a közlekedési szabálysértőkkel szemben. Próbáljon csak meg valaki fél kézzel bringázni.
www.origo.hu/itthon/20080123-bortonbe-mehet-a-kerekparon-onkielegitest-vegzo-ferfi.html

tzatziki 2008.02.20. 17:59:22

Tiszteletem a blogironak. Autozz blogrol tevedtem ide, miutan szemet szurt a sok duhito balfasz kozott egy ertelmes kommentelo.
Ezuton is udvozlom az emberi ertelmet. :)

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.02.20. 18:27:14

blogíróknak, tzatziki :-)
ha már beugrottál, nézz körül nyugodtan

tzatziki 2008.02.20. 21:45:44

Elnezest, ennyire meg nem neztem korul a fenti post irasakor. Mostanra mar tisztabban latom. Mindenesetre a respekt marad. :) Szep estet!