"Kedves Pascal!
Annak, ami velem történt, nincs köze a pártkasszához és különösen nincs a korrupcióhoz. Van viszont a párton belüli vetélytárs kiszorításához, a hatalmi struktúra erőszakos megváltoztatásához, az igazságszolgáltatás politikai célokra való felhasználásához. (Ld. koncepciós eljárás.). A sajtó által különböző okokból konstruált "hírek" nagy része nem történt meg, egy másik részük nem úgy történt meg. Ami az Ifjusági- és Sportminisztériumot illeti, ebben is kénytelen voltam elmondani és megírni a valóságot. A butaságok/rágalmak stb. szerintem sem eleve rosszindulatból származik, hanem felkészületlenségből és anyagi érdekből.
Azt nem tartottam hírnek, amit soha nem tagadtunk, hogy különféle ifjúsági szervezeteket támogatott a minisztérium. Ennek is szerepe volt abban, hogy a szervezetek aktivitása ötszöröse volt a mainak - sportolás, egészéges politikai aktivitás, művészetek, és minden egyéb területen. Mindezt törvényes eszközökkel értük el, úgy, ahogy ma is finanszírozódnak ezek a szervezetek a fejlett világban is. Virágzott a Fibisz, dübörgött az Amőba. Nyereségük ugyancsak megháromszorozódott. Vagyonuk szintén. De Ön szerint nem politikai perről van szó. Ráadásul és a biztonság kedvéér megbeszéltem Gyurcsány Ferenccel a szerződéseket, aki egyetértett. Ennek ellenére ugyanez a kormány feljelentett. Érdemeimet letagadták. elhazudták. Mivel a muníció az eljáráshoz kevés volt, utólag igyekeztek valamit még hozzátenni, konstruálni. Kitalálták, hogy nem is arra fordították a pézt amire adtuk, túl drágán működtek a szervezetek stb. És az ítélethirdetés napján újraírták az ítéletet, újraminősítve az ügyeket. Bevallottan azért, mert csak így tudtak elítélni. Bár azt elismerte a bíró, hogy hivatali vissszaélés sem áll meg jogilag, de engedményt kell tenni az állam szempontjainak.
Ha nem olvas, erről nem tudhat. Ha nem néz olyan televíziós műsort, ahol szóhoz jutok, ugyancsak. Sajnálatos, hogy Önnek mindent újra el kell magyarázni. Mégis azt javaslom: ne csak írjon, időnként olvasson és tájékozódjon is. Legalább az értelmező szótárt nézegesse, mert abban megtalálja, mi a korrupció. Az ifjusági szervezeteket támogató szerződésekre biztosan nem illik. Azt nem kívánom, hogy tapasztaljon is, bár Önnek jót tenne néhány hónap bezártság. Ártatlanul tanulna ebből a legtöbbet és ha közben sok kicsi pascal gyalázná odakint. Nem azért javaslom, hogy olvass el a könyveimet, mert üzletileg érdekelt vagyok ebben, hanem hogy elolvassa az igazságot, vagy ha úgy tetszik, az érem másik oldalával tisztába kerüljön. Mindent igyekeztem alátámasztani, nem a levegőbe beszéltem, mert szerintem annak nem is lenne értelme. Az lenne a tisztességes, ha amíg erre nem kerül sor, nem állítana be bűnelkövetőnek."
Én pedig így válaszoltam:
"Kedves Zuschlag úr!
Félreértés ne essék, nem ellenségként kezelem, sőt örömel látom itt. Az ügyét másképp látjük, ennek megítélésében, ha nem fogadjuk el a jog ítéletét, döntsön a köz. De a könyvet nem veszem meg, az olvasóimnak sem tanácsolom. Ha valaki nem tudná két perc alatt elképzelni mi áll benne, az egészet megírta már Szabadi Béla. Sőt őelőtte Eskütt Lajos, a Kisgazdapárt korrupción kapott titkára, még a huszas években. Nincs új a nap alatt. Nem éri meg a pénzt."
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Corry 2008.01.25. 09:08:56
Abban talán igaza van Szabadi úrnak, hogy bátor dolog lenne a magyar sajtó alapján azt hinni, hogy objektív képünk van a világról.
De nekünk ez jutott, ebből kell kiszűrni a számunkra érdekeset.
A független magyar királyi bíróságról is van egy érdekes cikk:
www.fn.hu/hetilap/20080122/lathatatlanok_kara/
Ezektől függetlenül azért bennem felmerült: mi a fenének kell egy minisztériumnak a Fradival reklámszerződést kötni? Az ilyesmint a témobil, pannon, vodafon és a hasonló cégek szoktak csinálni, ahol ők majd a Felügyelőbizottságnak elszámolnak, de ez engem különösebben nem érdekel, mert mindenki arra költi a saját pénzét amire úri jókedve tartja. A minitsztérium pedig másfajta pénzekkel üzemel és ez már egnem is érdekel.
A könyveket nem olvastam, ezért nem tudok véleményt alkotni. Látatlanban valszeg igazad van Pascal, de azért azt hozzá kell tenni, hogy a jelenlegi párttagoknak hasznos olvasmány lehet, mert ők még keveredhetnek bűnösként vagy éppen ártatlanként ilyesmibe.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.01.25. 11:29:12
Nem is az a kérdés most, kedves Béla, hanem amit már Corry is feltett: miért is az a minisztérium?
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.01.25. 15:56:22
hiszen Eskütt ezt is már megírta Bethelnnek.
Corry 2008.01.25. 19:10:07
Bennem bújkált a kisördög és egy extrém párhuzam jutott az eszembe: ha most Sz. Erzsébet megírná, hogy fiát koncepciós perbe fogták és negyedszerre sikerült e fejét levágni, akkor ezze nem mondhatjuk azt, hogy hiszen a Hunyadi László is így járt... Mert ez ma történ és ma ilyennek nem illik történnie.
tudom a párhuzam kicsit erős, de a Szabadi úr által belinkelt PDF-ben vannak olyan dolgok, amik érdekesek és nem is kicsit.
Ennek ellenére én továbbra sem értem, hogy a minisztéroum mit keres a Fradinál, más oldalról nézve: ha tömegsportot támogattak, akkor nem szóltam semmit, ha profi sportot, akkor viszont csoldálkozom.
vattafák 2008.01.26. 17:28:27
hogy mi az igazság: hát ez utólag engem nem érdekel, azon túl legalábbis, hogy megkapja Szabadi úr is a maga lehetőségét, hogy kommentjében felkeltse a figyelmemet az ügye iránt (az én szolidaritásom eddig terjed). nem sikerült.
innen nézve, kellő időbeni és személyes távolságból emberileg piti politikai leszámolás volt, a ravaszabb elfektette az ostobábbat, és ez a dagonya a következő választásokra eredményt hozott. olyan népek vettek ebbe részt, akiket jellem és tisztesség terén egy dolog sem különböztet meg, csak hogy nyerték-e vagy veszítették az ügyet. Szabadi úr persze vitathatatlan joggal fordulhatna jogorvoslatért - de Ő engem akar meggyőzni. ha jogsérelem érte, ne itt keresse az igazát. ha meg nem, úgy kíméljen meg, attól, ahogy a kisrabló panaszkodik, hogy a nagyrabló kiforgatta osztozkodáskor.
a történet ami lábra kapott persze kellően bulváros és ütős, izgat is: tényleg miniszter úrnak szólítatta-e magát az államtitkár úr, amikor a főnök országon kívül volt? Szabadi úr, elnézést, hogy csak ez érdekel, de igérem, erre adott válaszát kétségek nélkül elhiszem.
Corry 2008.01.26. 21:08:24
Úgy globalice még megy a dolog, mert én is feltettem egy globál kérdést a minisztérijom és a Fradi közti reklámszerződéssel kapcsolatban, ami eléggé általános de én ezen a szinten tudok a biztos pontok között lavírozni. A többi, a részletek már a tisztelt újságírók és a jogászok életművének teknthető, de az igazságnak nem mindig.
Azért én szorgalmasan beleolvastam a www.szabadibela.hu -ba. Nem bántam meg. Ugyan az szükségszerűen az egyik oldalát mutatja a történetnek, hiszen Szabadi úr személyes oldaláról van szó, de az ott közölt anyagok eléggé érdekesek.
Sok időm sajnos nincs ilyenek olvasására, de érdekes volt.
Egyrészt az volt jó, hogy nem újságiró (firkász) írta.
Másrészt érdekes lett volna a kisgazda programokat végigolvasni, belelapoztam, ha a kisgazdák tényleg ezt csinálták volna lehet, hogy most még a parlamentben lennének.
Én bíztatok mindenkit, hogy olvasson bele az anyagokba, én megtettem, holott nem vagyok egy kisgazda szimpatizánsnak nevezhető.
Van még egy gondolat, amit ide kell írjak. Nekem a távolból az jött le a Szabadi ügy kapcsán, hogy a minisztérium dolgozói Szabadi ellen dolgoztak a pozíciójából való eltávolítása után és nem mellette, vagy legalább semleges pozícióban. Ez nekem sok mindent elárul, és ez akkor előáll az a nagyritka állapot, hogy lehet, hogy a bulvársajtóban leírtak akár igazak is lehettek.
Szabadi úr meg kérem fogadja el: ez a kép él róla a népben. Nem a Pascal vagy én tehetünk arról ha ez a kép hamis, vagy nem kellően részletes.
Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2008.01.30. 06:28:26
Ez a Zuschlagék öröksége. A civil társadalom sivataggá vált, miután ők pártpénzekké vagy magánpénzekké tették azokat a forrásokat, amik arra valók, hogy a civil szféra fejlőjön.
El kell majd számolniuk az uraknak azzal, hogy hol vannak a demokrácia fejlesztéssel foglalkozó szervezetek Miért nehézkes ma tudományos discurzust vagy civil discurzust kezdeményezni.
Olvassatok bele a reszvetelidemokracia blog hu cikkeibe.
Számomra Zuschlag a modernizációra mért komoly csapást azzal, hogy ebben az országban nincs elég intézményesült humánszolgáltató, szakmai hálózat. Jól előkészítette azt a korszakot, amikor az EU támogatásokat 98%-os hatékonysággal térítik el a tudástársadalomhoz szervesen illeszkedő fejlesztésektől.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal