HTML

Törzskocsma

„Még a blogolvasással is nagyon hamar leálltam. ...Szomorú látni, hogy mi jön ki az emberekből, amikor nincs kontroll, amikor nincs rajtuk azonosító szám. Az a fajta indulat, feszültség, indulatosság, felületesség, butaság… Nem járok kocsmába tájékozódni.” (Sólyom László)

Friss topikok

2009.02.27. 15:10 refuse/resist!

Több pénzt a képviselőknek!

Tömegdemokráciában divatos dolog azon lovagolni, hogy hűha, mennyi pénzt keresnek a politikusok.
Hatökörség.
Nyilvánvaló, hogy ezért a "munkáért", amit végeznek, ez is túl sok, sőt, minimum ennyi pénzbüntetést kéne minimum kiszabni jónéhány jómadárra.

De.
Ez baromi kevés pénz, kedveseim.
Nyugaton sima egy egyetemi tanár többet keres. Vagy összevethetjük egy banki felsővezetői jövedelemmel itthon.
Röhejes hiszti minimális aprópénzért.
Így csak +1 okot adunk a tehetséges és tisztességes embereknek, hogy ne válasszák a politikai pályát.
Így viszont itthon ki megy el politikusnak?
- simlis, "ügyeskedéssel" meggazdagodni kívánó gazemberek
- hatalommániások, szereplési kényszerben szenvedők
- tehetségtelen szerencsétlenek, akik a versenyszférában még ennyit sem keresnének, illetve nem is tudnának értelmesen elhelyezkedni, mert nem értenek semmihez
- országmegmentő lelkületű fanatikusok

A fentiek nyilván nem tisztán, hanem keveredve manifesztálódnak egy-egy politikusban, illetve egy-egy pártban. A pártok e szempontból nem homogének, van köztük különbség.

Egyébként ennek a problémának elsősorban nem az alacsony jövedelem az oka, hanem a kontraszelektált politikusi banda.
Így a közepesen tehetséges mérsékelt országmegmentő lelkületű emberek nagy része elriad, noha a viszonylag alacsony jövedelemmel még ki is békültek volna.

Azonban azt hiszem, ideális esetben 3-5-ször ennyi pénzt kellene adni fizetésként (azért csak ennyit, mert ez egy szegény ország), lenne feleennyi képviselő, akik teljes gőzzel végzik a munkájukat, és ezáltal a fizetésük százszorosát, ezerszeresét spórolják az ország számára. Nagy baj, hogy az átlagember egyszerűen nem tud mit kezdeni a nagyságrendek közti különbséggel. Pedig nagyon nem mindegy, hogy milliókról vagy milliárdokról van szó, néhány század zuschlag vagy néhány tucat folyik el. (Matektanárok, szevasztok, remélem, figyeltetek!)

Tessék inkább a kurrpció, a közpénzszórás és a dillentantizmus vasbetonba öntött emlékművei miatt szorongatni a képviselők tökét és nem néhány szaros Audi* miatt.
Keziccsókolom.


*Ha már itt tartunk, erről is beszélünk majd egy kicsit, holnap. Csupán azért, mert érdekes bulvártéma.

26 komment · 1 trackback

Címkék: vélemény politika magyarország korrupció alternatíva


A bejegyzés trackback címe:

https://torzskocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr46969619

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2009.02.27. 15:53:12

Tavaszi fáradtság, avagy a fél parlament alszik? Még el sem kezdődött a tavaszi ülésezés a parlamentben, máris kipurcantak a mi vitéz katonáink. Nem tudom, hogy Ferenc testvér beszéde volt e ilyen kegyetlenül unalmas, vagy csak sokáig tartott az előz…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gitáros 2009.02.27. 15:51:33

Nocsak, egy épeszű blogger:))

Kösz.

sunblind 2009.02.27. 16:01:33

ja egyetértek. aki szépen dolgozik, tényleg kereshetne többet, és akkor nem kényszerülne rá szegény, hogy minden reggel odasétáljon a kasszához, és közölje, hogy tegnap vett egy céges lángost kétmillióért, amit azonnal kifizetnek. Vagy hogy a kutyája nevén levő Kispiszkos alapítványnak kiutaljon negyedmilliárdot víz alatti keréknyomok endoszkópos összehasonlítására.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.27. 16:17:32

A költségvetéshez képest valóban aprópénz egy Audi vagy egy képviselői fizetés, de az üzenete az, hogy bármilyen szarul végzik a munkájukat, megkapják, míg az átlagember hiába dolgozik becsületesen, lehet hogy elég vétenie egy apróbb hibát és máris repül a százezres nettója.

A másik dolog meg az, hogy ezek az audiban üldögélők pofáznak arról, hogy te vagy a hibás amiért nem kérsz számlát az 500 forintos gyrosról, meg hogy túl jól élsz a havi 100 nettóddal, és azért tart ott az ország, ahol.

Én nem sajnálnám a politikustól a havi millát, mert normális országokban a vezetés kitermeli a többszörösét. Ahogy egy nyereséges vállalkozás vezetősége is keressen nyugodtan kétmilliót, megérdemlik. Ha viszont csődbe viszik az egykor jól működő céget, HÚZZANAK EL A PICSÁBA.

Káposztakukac 2009.02.27. 16:21:39

maximálisan egyetértek én is, csak ugye ilyesmivel manapság nem lehet a nép elé lépni, mert a sok barom előáll a "bezzeg én 15 éves hitelre vettem suzukit, ők ne kapjanak már többet nálam" dumával. mondjuk azt se felejtsük el, hogy azért bőségesen kiegészítették a jövedelmüket a költségtérítésekkel...:) szóval sajnálni nem kell őket, inkább rendezni a helyzetüket.
az autópályás dolog, még ha ma nem is téma, de nettó hülyeség. mindenhol ez az egy kurva kép kering, amin egy optikai csalódás révén nem látszanak az amúgy ott lévő egyenetlenségek. környezetvédelmi okokból meg ma már nem dívik az eu-ban mély bevágásokat ejteni.

vorrbor 2009.02.27. 16:21:47

Az a gond a felvetéssel, hogy gyurcsány fogalmazta meg, hogy vissza kell fogni a kiadásokat, és ezután történt az audis eset. Ez ugye a bort iszik, vizet prédikál esete.
Emiatt pedig felmerül a kérdés: ha már ezt sem tartják be, az milyen hozzáállás. Arra emlékeztet, amikor valaki eldobja a szemetet az utcán, a rendőr figyelmezteti, erre azzal jön, hogy de sok ideje van, nem hogy a bankrablókat meg a gyilkosokat üldözné. A kettő nem zárja ki egymást.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2009.02.27. 16:39:46

már előre rettegek, hány alagút fog beszakadni, amikor megnyitják azz M6-os déli szakaszait.

amúgy egyetértek, a legnagyobb baj nem azzal a pár milliárddal van, amit ellopnak, hanem azzal a több tízezer milliárdos kárral, ami azért éri az országot, mert miközben a lopással foglalkoznak, nem kormányoznak, illetve mert tehetségtelenül és dilettáns módon teszik azt.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.27. 17:12:46

@Káposztakukac: "mindenhol ez az egy kurva kép kering, amin egy optikai csalódás révén nem látszanak az amúgy ott lévő egyenetlenségek"

Nesze itt vannak mindenféle szögből fotózott képek, ez még így is elég mókás...
vastagbor.blog.hu/2008/08/01/hegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.27. 17:25:41

@Nick_: pontosan, ez a baromi nagy baj a korrupcióval.

Az Audiknak valóban rossz a PR üzenete, és valamennyire tényleg fontos a PR, el kell ismernem (noha személy szerint kiráz tőle a hideg).

Az alagutakat és a nyomvonalat (fontos!) elég keményen kritizálták szakértők is.
A kép lehet, hogy hatásvadász, de alagút akkor se kéne.
Kezdjük ott, hogy eleve autópályára sincs szükség!!!
1. a régi hatoson pont ugyanannyi idő alatt ér le az ember, mivel 30 km-rel rövidebb (ha Szekszárdig vezet a pálya).
2. úgy néz ki, a kőolajtermelés csökkenni fog (ld. IEA jelentés), gazdaságunk meg már akkor elkezdett omladozni, mielőtt ez világszinten divatba jött volna.
Már 2 éve látszott, hogy ez az autópálya hülyeség.

Káposztakukac 2009.02.27. 17:26:37

@Gery Greyhound >: ezek az általad belinkelt képek is hülyeségek, bocs. persze, nem az alpokat fúrják alá, de egy 10-20 méteres egyenetlenség a közúti járműforgalom számára igenis nagy akadály. most nem az 507 lóerős M5-ös bmw-s fenegyerekre gondolok, hanem a 30 tonnást súly húzó kamionra. ráadásul mindenféle európai uniós szabványok szerint épülnek manapság az autópályák, amelyek az említett természetvédelmi megfontolások mellett maximális emelkedéseket is meghatároznak. csak úgy mellesleg elárulom, hogy az m7 érdi legendás emelkedője mai előírások szerint nem is nagyon létezhetne, mert alagutat fúrnának. a kőröshegyi völgyhíd létjogosultságát is csak az szidja, aki élőben még soha nem látta.(most függetlenül attól, hogy egy más nyomvonal nem lett-e volna kedvezőbb) mindenesetre ott, ahol ma a völgyhíd áll, a büdös életben nem lehetett volna híd(vagy alagút) nélkül autópályát építeni, olyan meredek a domboldal.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.27. 17:27:26

No, hamár be vagyok linkelve ..

A bankvezető a bank profitjából kapja a pénzt, a képviselő meg tőlünk.
Igen, én is támogatom, hogy kapjanak rendes fizetést, ne legyenek megélhetési problémájuk.

Mondjuk legyen a HAVI fizetésük a mindenkori KSH átlagfizetés 7-szeres. Az most olyan 170 000 * 7 = 1 190 00. Ha nő az átlagbér, nő az ő fizetésük is, így máris kicsit motiválva vannak, hogy az országÉRT dolgozzank.

DE!

Ilyen fizetés mellé KŐKEMÉNY ellenőrzést, átvilágítást tennék kötelezővé. Nem ilyen alibi vagyonnyiltakozatot.
Ha magas fizetést kap, 1 ft sem lophat el mellette. Nincs a testvér alapíttotta BT, aki nyer a MEH pályázatán. Nincs felügyelőbizottségi tagság. Nincs mellett polégármesterség. Nincs lobbipénzek elrakása.

Ha most felemelnénk a fizetésüket ebben a rendszerben , akkor is ugyanennyit lopnának el, mert magyarok ...

Káposztakukac 2009.02.27. 17:30:22

@refuse/resist!: egy autópálya hülyeség az ország egyik legnagyobb városába? édes faszom, ezt magyarázd már meg... arról nem beszélve, hogy ez az autópálya egy európai uniós közlekedési korridor része lesz, amely majd csatlakozik egy horvát, még tervezés alatt álló szakaszhoz is, és egész görögökig vezet majd.
bocsánat, tényleg nem akarok senkit megsérteni, de itt is látható, hogy egyes hozzászólóknak halvány fogalmuk sincs a témáról és tényleg csak kocsmai szinten folyik a párbeszéd. bár bevallom, más forumokhoz képest még mindig meglepően civilizáltan-szerencsére.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.27. 17:30:52

"Ha viszont csődbe viszik az egykor jól működő céget, HÚZZANAK EL A PICSÁBA. "
Hát, legkésőbb jövőre ezt az üzenetet érdemes lesz a szavazáson manifesztálni.
Ráadásként érdemes lenne nyomást gyakorolni a leendő nyertesekre, hogy minél kiterjedtebb felelősségrevonást vigyenek végbe.

Egyébként _önmagában_ a fizetésemelés nyilván nem működik, ld. az amerikai elnök fizetése 2001-ben 2-szeresére emelkedett (ez még a Clinton döntése volt). :)

Káposztakukac 2009.02.27. 17:31:38

@zero: ez szerintem is jó ötlet, én még talán kicsivel magasabbra is helyezném a fizetésüket. ugyanakkor a költségelszámolást jelentősen szigorítanám.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.27. 17:43:03

@Káposztakukac:" (most függetlenül attól, hogy egy más nyomvonal nem lett-e volna kedvezőbb)"
Ez az egyik.
"mindenesetre ott, ahol ma a völgyhíd áll, a büdös életben nem lehetett volna híd(vagy alagút) nélkül autópályát építeni, olyan meredek a domboldal."
A másik az, hogy volt olyan jelentés, hogy negyed ilyen magas hídból is megoldható, jóval olcsóbban.

"egy autópálya hülyeség az ország egyik legnagyobb városába? édes faszom, ezt magyarázd már meg..."
Milyen jó, hogy kulturált a párbeszéd :((((
A hatos pont az az út, ahol tán a legtöbbet autózok.
A tapasztalatom az, hogy tök kicsi a forgalom.
Egyedül az idegesítő néha, ha az ember egy lassabb IFA mögé beragad.
A magyar autópályák az M1 és tán az M7 kivételével rohadtul nincsenek kihasználva. Hasonlítsd össze a német forgalommal!
Az IEA jelentését pedig továbbra is ajánlom!

"arról nem beszélve, hogy ez az autópálya egy európai uniós közlekedési korridor része lesz, amely majd csatlakozik egy horvát, még tervezés alatt álló szakaszhoz is, és egész görögökig vezet majd."
????
maps.google.com/ -érdemes kicsit nézegetni

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.27. 17:45:52

@zero: én is pont ilyen elvárások mellett emelném meg a fizetést :)
A mostaniak egy részének pedig még egy kis börtön is a vagyonelkobzás mellett.

Halál Bika 2009.02.27. 18:09:00

Mekkora fles lenne egy olyan kormány, aki Suzukikal jár!!!!
1.6-os SWIFT :)

Egyébként meg le lehetett volna robbantani azoknak a tetves kis domboknak a tetejét, nem?
Valószínű ugyanaz van itt, mint a viaduktnál: engedélyezés...

Fél országnak joga van minden szarba beleszólni, így sikerül egy nonszensz technikai megoldást kitalálni ami jó drága is.

A viaduktot kb 20 éve engedélyezték, kormányokon, pártokon, önkormányzatokon átívelő panama...

Mindenki leszedte belőle a sápot, cserébe még egy rohadt gyalogosjárda sincs rajta, meg még BASE jumpolni sem lehet róla legálisan :-D

Káposztakukac 2009.02.27. 19:58:03

@refuse/resist!: ne a német autópályát hozd már fel példaként. németeknél az emberek jelentős része berufspendler, azaz napi 50-80-100 km-t ingáznak a munkahelyre, aztán vissza. hol máshol, mint autópályán. ugye ez magyarországon nem igazán jellemző. arról nem beszélve, hogy te is abban a tévhitben élsz, hogy 1.) autópálya mindig oda épül, ahol már kurva nagy a forgalom, és 2.) autópályák elsősorban az úri vezetők igényei szerint vannak kialakítva, hogy az 535d-vel minél kényelmesebben lesiklathassanak a nyaralóba...
ezzel szemben autópályának jelentős gazdaságélénkítő hatása van, oda építik, ahol ezzel akarják növelni a versenyképességet. másrészt pedig jelentős részben a teher-/tranzitforgalom használja. lehet, hogy te nem látsz túl sok autót az autópályákon(ami mondjuk kamu, mert pld. december 15-én ha kiállok az m7-re nappal 12-kor, akkor lehet, hogy percekig egy autó se jön, nyáron ugye meg km-es torlódások vannak, szóval a te szubjektív érzékelésed nem igazán mérvadó...), de a teherforgalom annál nagyobb, ajánlom figyelmedbe például az m3/m35 szakaszt. arról nem beszélve, hogy amint megépül az autópálya, valószínűleg csökken sok eddigi főút forgalma, ezzel is tehermentesítve azokat a településeket, amelyeken eddig áthaladt a forgalom.
azt meg nem teljesen értem, hogy mit nem értesz az európai közlekedési korridorral kapcsolatosan. a baltikumból indulva egy észak-déli korridor fog létrejönni, amely magyarországot is átszeli, ennek egyik legfőbb szakasza az épülő m6 lesz, kiegészülve az m7-tel.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.27. 20:10:09

@Káposztakukac: Úgy megnéznék végre valami értelmes statisztikát arról, hogy hogyan élénkítették az elmúlt 10 évben épített autópályák a magyar gazdaságot.

Üzleti szempontból ugyanis kurva közömbös, hogy egy gyártóhelyre vagy helyi piacra vezet-e autópálya. Ahogy mondtad, az autópályán nem dolgozók ingáznak, hanem teherforgalom megy, ahhoz meg nem kell autópálya. Sőt, autóút sem. 2x2 sávos főútvonal is elég, csak kerülje el a lakott településeket.

A másik, hogy az európai korridorok kiépítésével elsősorban a balkáni országok idegenforgalmának teszünk jót - a saját idegenforgalmunk rovására, a mi pénzünkből.

Hülyék vagyunk, ez nem is vitás.

Káposztakukac 2009.02.27. 23:19:11

@Kettes: utolsó mondatoddal kapcsolatosan annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy ne magadból indulj ki;)

barátom, az, hogy 2x2 sávos főútvonal épül, amely addig nem volt és elkerüli a településeket, vagy autópálya, az tökmindegy, főleg költségvonzatát tekintve. nem a szalagkorlát teszi drágává az utat, hanem a földmunka, amely 2x2 sávosnál ugyanúgy felmerül.

érdekes módon a gazdasági fellendülés szinte kizárólag olyan helyekhez köthetőek, ahol van kiváló infrastruktúra, többek között autópálya. a mercedes sem azért jött ide a sokáig favorizált románia helyett, mert olyan kurva szép az a kecskemét, hanem mert ellentétben romániával, itt már volt használható autópálya. azt megfigyelted, hogy a jelentős cégek magyarországon hol rendelkeznek gyártelepekkel? pontosan, autópálya mellett, vagy közelében. ezzel szemben nézzük meg a keleti országrészt, pld. békéscsaba térségét, amely közlekedéstechnikailag eléggé el van zárva az országtól. na? na?! feltűnik valami?
az európai korridorok sem a turisták miatt épülnek, hanem a zavartalan áruforgalom biztosítása érdekében.
őszintén szólva meglep és elszomorít, hogy 2009-ben egy felnőtt embernek európa kellős közepén még el kell magyarázni, hogy az infrastrukturális beruházások, elsősorban az autópálya és a vasúthálózatba(utóbbi is folyik magyarországon, csak annak nincs médiája)a gazdasági fejlődést szolgálják és jelentős mértékben javítják. szerinted miért van egész nyugat-európában olyan szerteágazó autópálya-hálózat? még miért fejlesztik továbbra is az ottani pályákat? amikor a német újraegyesítés után a nyugatnémetek szembesültek kelet-németország infrastruktúrájával, az volt a legelső, hogy teleépítették új autópályákkal és sínpályákkal az országot, annak érdekében, hogy gyorsabban felzárkózhassanak az új szövetségi tagállamok a régiekhez.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.02.28. 12:48:53

Van igazság abban amit mondasz, kapjanak többet, DE azt látható és törvényes módon. Mert egy képviselőnek példát is kell mutatnia. Ez pedig most nagyon rosszul működik: azt üzeni legyél minimálbéres és lopd össze a többit!
A magasabb fizetésért pedig teljesítményt is elvárhatunk, szerintem a minimum: ott lenni a parlamenti üléseken, elolvasni, hogy miről szavazunk, képviselni a választókat. Magyarán azt tenni, amiért fizetnek, mint bármelyik munkahelyen. Így valóban azok lesznek képviselők, akiket Te is felsoroltál.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.28. 14:06:24

@Káposztakukac: Őszintén szólva nem ismerem az útépítés költségviszonyait (de bármit elolvasok, amit ezzel kapcsolatban elém teszel), de nem hiszem el, hogy egy 2x2 sávos főút és egy autópálya építésének hasonlóak lennének a költségei. Ha ez igaz lenne, akkor az M0-ás is autópálya lenne, a 4. főút is stb. De lássunk számokat.

Olvass figyelmesebben. Nem azt mondtam, hogy semmilyen infrastrukturális beruházásra nincs szükség, hanem azt, hogy autópályák helyett 2x2 sávos főútvonalakra kellett volna költenünk.

Az a baj, hogy sem a kecskeméti, sem a békéscsabai példád nem alkalmas annak bizonyítására, hogy miért is jobb autópályát építeni, mint főutat. Nincs arról ismeretünk (vagy ha neked van, oszd meg), hogy a Mercedes más helyszínt választott volna, ha Kecskemétre csak főút vezet. Békéscsabára pedig nem vezet sem autópálya, sem 2x2 sávos főút, így ez sem segít.

Azt állítom, hogy nincs empirikus bizonyítékunk arra, hogy kifejezetten az autópálya-építés vonzaná a működő tőkét. Komolytalan. Elvihetsz te autópályát Baktalórántházára, a működőtőke le se fogja tojni. Nincs szakképzett munkaerő, nincs közbiztonság, nincs internet, nincs helyi piac, nincsen beszállítói kultúra, semmi.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.28. 15:53:25

Autópálya hatására példa Szeged.
_Félelmetesen_ rosszak a munkalehetőségek.

NAR 2009.02.28. 20:32:26

"Így viszont itthon ki megy el politikusnak?
- simlis [...] gazemberek
- hatalommániások[...]
- országmegmentő lelkületű fanatikusok"

Attól tartok, ennek semmi köze a fizetés mértékéhez, ez a demokráciák sajátja. Obama már a harmadik kereskedelmi miniszterjelöltjénél tart, mert az első kettőről kiderült, hogy adót csaltak. De amikor 2006-ban megalakult az új svéd kormány, akkor is két héten belül két vadiúj miniszternek kellett lemondania, mert adót csaltak. Ahhoz, hogy valaki a csúcsra jusson, törtetnie kell, a törtetők pedig már csak olyanok, mint a fentiek.

Káposztakukac 2009.03.01. 22:00:53

@Kettes: igazad van. sőt, ha nagyon akarjuk, igazából a mobiltelefonhálózat vagy az internethozzáférés kiépítésének sincs köze a gazdasági fejlődéshez, elvégre nem tudsz nekem olyan statisztikát mutatni, amely egyértelműen kimutatja, hogy internet és mobiltelefon nélkül nem tartanánk ugyanott, ahol ma...
M0 meg nagyon rossz példa, nem hiszem, hogy valaha jártál már rajta, különben nem mondanád ezt. az új, keleti szakasz hivatalosan autóútnak van titulálva, de csak zajvédelmi okok miatt(110km/h), mert a lakosok tiltakoztak... amúgy minden tekintetben autópálya színvonalú. a már meglévő déli szakaszt is olyanra építik ki.


@refuse/resist!: milyen lenne autópálya nélkül? arról nem beszélve, hogy megnézted már, hogy milyen teherforgalom zajlik azon a pályán? nemzetgazdasági szükséglet, hogy biztosítva legyen egy gyors közlekedési korridor a határhoz, amelyen már most is nagy az áruforgalom.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.03.03. 11:36:33

@NAR: Hát, igen, a cenzus nélküli tömegdemokrácia elég csúnya képződmény :(
Mondjuk, a svédeknél azért van minőségi különbség: ott lemondtak az adócsalók!
@Káposztakukac:
"milyen lenne autópálya nélkül?"
3 éve is ugyanilyen szar volt a helyzet.
"megnézted már, hogy milyen teherforgalom zajlik azon a pályán? "
Azon a pályán is szoktam vezetni, Kecskemét után tök üres.

A teherforgalomnak pedig
1. értelmes, betartható sebességkorlátokat kéne megadni.
(mondjuk, ez csak elvi kérdés)
2. ezután az autóúton is pont ugyanolyan gyorsan mehetnének, mint a pályán.
Innentől kezdve miért nem megfelelő az autóút kis forgalmú utakra?

is 2009.03.06. 10:13:58

igen, az M6-osból biztos loptak, mert kell a pártnak, amin ugye azt kell érteni, hogy a pártközpontban a titkárnők fizetését, meg a villanyszámlát ki kell termelni. ja, meg az UD Zrt. sem ingyen dolgozik.

a pártfinanszírozást kellene rendbe tenni, mert az kerül 10-15 milliárdba évente, de azt ma csak ellopni tudják, mert a törvény ugye 1 milliós kampány, és töredék állami támogatást tesz lehetővé, cágtámogatást sem. tudtommal volt is javaslat, és majdnem meg is volt tavaly nyáron az tpárti egyetértés.költői kérdés: ugye a FIDESZ támasztott az utolsó pillanatban újabb feltételeket, hoyg en legyen meg a megállapodás?
süti beállítások módosítása