Előbb utóbb minden párt megéri a saját kisebb-nagyobb szakadását. Most éppen az SZDSZ-nél áll a bál. Ennek kapcsán egy rendszerváltás utáni történeti összefoglalót is találhatunk itt.
Fel kell hogy tűnjön, egy csapat hiányzik a sorból.
Mielőtt bárki azt mondaná véletlen, jusson eszünkbe, lett volna durva összeveszésekre az MSZP történetében is lehetőség. Mégis másképp alakult. Ennél a pártnál úgy mennek a dolgok, hogy még a miniszterelnök is megszavazza az ellene benyújtott bizalmatlansági indítványt.
Távol álljon tőlem, hogy ennek kapcsán kommancsozni kezdjek, de az elődpártnál volt szokás, hogy a koncepciós perek kommunista vádlottjai vallottak maguk ellen a mozgalom érdekében.*
Azóta eltelt egy kis idő, csak más oka kell hogy legyen a kívülről mindig megbonthatatlannak tűnő egységnek. De ha nem a máig élő reflexek, akkor mi lehet az valójában? A politikai rutin, az érdekcsoportok közti kompromisszumkészség? A húsosfazék erős vonzása?
Vagy talán nincs is ilyen misztériuma az MSZP-nek sem, és egy napon megérjük még az ottani nagy szakítást is? Ha így van, hát kíváncsian várom a premiert, mert biztosan első osztályú műsor lesz.
*Ajánlott irodalom a témában: Arthur Koestler: Sötétség délben.
Fel kell hogy tűnjön, egy csapat hiányzik a sorból.
Mielőtt bárki azt mondaná véletlen, jusson eszünkbe, lett volna durva összeveszésekre az MSZP történetében is lehetőség. Mégis másképp alakult. Ennél a pártnál úgy mennek a dolgok, hogy még a miniszterelnök is megszavazza az ellene benyújtott bizalmatlansági indítványt.
Távol álljon tőlem, hogy ennek kapcsán kommancsozni kezdjek, de az elődpártnál volt szokás, hogy a koncepciós perek kommunista vádlottjai vallottak maguk ellen a mozgalom érdekében.*
Azóta eltelt egy kis idő, csak más oka kell hogy legyen a kívülről mindig megbonthatatlannak tűnő egységnek. De ha nem a máig élő reflexek, akkor mi lehet az valójában? A politikai rutin, az érdekcsoportok közti kompromisszumkészség? A húsosfazék erős vonzása?
Vagy talán nincs is ilyen misztériuma az MSZP-nek sem, és egy napon megérjük még az ottani nagy szakítást is? Ha így van, hát kíváncsian várom a premiert, mert biztosan első osztályú műsor lesz.
*Ajánlott irodalom a témában: Arthur Koestler: Sötétség délben.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.23. 11:10:02
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.03.23. 11:10:56
bugris 2008.03.23. 11:22:09
A húsosfazék effektus önmagában kevés. Elég arra gondolni, hány szakadás volt, elsősorban jobboldalon, kormányon is. Ennek elkerüléséhez szerintem jókora rutin is kell.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.23. 21:53:19
a földkerekség legnagyobb rejtett vezérlő ereje a magyar mentalitás.
ez mindenen felülkerekedik. egyik tipikus esete a "nehogymá történjen valami", a másik ismert szindróma a "pont én maradjak ki belőle?" illetve a "nehogymá csak én járjak rosszul!"
Egy mszp szakadás érik már, leginkább a klasszikus szocik és a gyurcsányi belső kör mentén. értem én a belső körön az ex-KISZ spanokat (minusz Kiss Péter) a hivatalban lévő mszp-s minisztereket, a volt üzlettársakat. akiknek van mit veszteni egy Gyurcsány-hátraarc esetén.
A többiek már gondolatban eltüzelték Kókát és a szadit is. És biztosan érzik, hogy a máglyában a szadesz nem lesz egyedül, ha rajttuk múlik.
csak gondoljunk bele: ha netán sikerre vinné Ferencünk a "reformjait", a megszokott recept szerint ez az Ő eredménye lenne. Törikönyv, köztéri szobor, utcanév (rémisztő perspektívák, nemde?). Viszont a hajóra nem vittek mentőcsónakot, tehát a teljes banda együtt merül majd el, ha ez a sorsuk. Ezek után az örök túlélő alkat politikusok - mert ugye csak OVi nem dolgozott életében sose, ezt tudjuk mind - nehezen egyeznének bele az áldozati bárány szerepébe. úgy értem szép, hogy az ő farkukkal ritkítják a csalánt, de nem kellemes hosszútávon.
plusz a ciklusközepi bukta az mszp törpévé zsugorodását eredményezné, ami lezárja a régóta áhított politikusi reinkarnációt sikeres pártközeli üzletemberként.
ilyen perspektívák mellett - a hajós metaforánál ragadva - nem csodálkoznék, ha a derékhad rövidesen partra úszna, és hagyná a zászlóshajót nekisodródni a zátonyoknak, a vezérkarral egyetemben.
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.03.24. 08:04:12
Ha a jobboldallal hasonlítjuk:
Akkor a fideszben is az együttszavazási kötelezettség?
A maszopban ez tényleg marha erős, egyszerűen nem teheted meg, hogy másként szavazz. Nem csak annyi , hogy a képviselőségnek annyi: kiesel az egész éltető mutyikörből.
szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.25. 12:21:38
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.25. 13:16:50
Maradnak, Kóka is marad - ha kell, erőszakkal félig-meddig. Demokrácia? Náluk? Ugyan már...
bugris 2008.03.25. 13:31:17
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.25. 14:57:42
bugris 2008.03.25. 15:42:46
Bár felteszem, most már a korlátozások nélküli piaccal is jól járnak. Az első milliárdok megszerzése után a tiszta verseny az előnnyel indulókat segíti.
No persze kiderülhetne az is még, ha már az állami összeköttetéseik révén gazdagodtak, a piacon elbuknának. Kókából legalábbis kinézem, hogy igazi versenyben kormányzati kapcsolatok nélkül még így is elbukna.
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.25. 15:51:21
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.25. 18:39:33
Kóka egy hímtag. nincs olyan, hogy kókizmus. Ferenc betolta a tutiba, és még jobban elkurvult az ipse.
bár lehet, hogy nem látjuk a fától az erdőt. lehet, hogy ez nem bukás, hanem tervezett végjáték. miután mindenki megkapta a magáét, a parasztokat lesöprik a pályáról.
és a GKM leváltásakor Jánosunknak is biztos bevillant, hogy nem ő a bástya, se a futó. lova meg nincs. szar ügy lehet eszköznek lenni.
germanicus 2008.03.25. 19:12:29
péjé · http://Brutus 2008.03.30. 23:56:06
Mert nálunk nem az ország építésére megy a munka a parlamentben (és az utcán), hanem hogy mennyire tudja megtaposni az egyik oldal a másikat.
Mert országépítő javaslata a Fidesznek sincs, csak annyi, hogy semmi sem jó amit a másik oldal csinál.
A 300 Ft-ról szavaztunk, az SZJA mértékéről nem. És mindezt kb 5MFt-ért. Röhely.
Én arról szeretnék szavazni, hogy fele ennyi képviselő is elég a parlamentben (ha úgyis pártfegyelem van, akkor úgysem tudnak Engem képviselni, hát nincs szükség ennyi gombnyomogatóra). No, ki indul el aláírásokat gyűjteni?