Ugye a BKV paraméterkönyvet egy éve csinálják, ebből 11 hónapig mindenki ekézte, hogy mennyire szakmaiatlanul csinálták. De végre, végre bevontak mindenkit, mindenki hozzászólhatott, mindenki véleményt alkothatott, és most már a Zindex is támogatólag írja, hogy csak tanuljuk, tanuljuk az új tömegközlekedést.
És én el is fogadom, hogy ez most jó lett, mert én már csak ilyen vagyok, naiv és mindent elhiszek. Bezzeg a budafokiak! Szerintük elbaszták, és akkor most tiltakoznak. Nem azért ragadtam billentyűzetet, hogy most jól megmondjam, hogy igazuk van-e, vagy sem, credom, hogy mindenkinek igaza van ("neked IS, fiam"). Hanem csak azért, hogy rámutassak, nincs olyan, amit ne lehetne rossznak kikiáltani, ami mindenkinek jó lenne.
Arról viszont van véleményem, hogy ilyenkor helyes dolog-e tiltakozni, népszavazásra rohanni, megvédeni; azaz elgáncsolni, megakadályozni, lehetetlenné tenni (vegyük észre, hogy nincs Budafokon alternatív javaslat, csak ellenállás; és márciusban is ez a blog adta a kevés alternatív tandíjjavaslat egyikét, nem a pártok). A véleményem pedig az, hogy sokkal könnyebb (kevesebb energia, tudás, idő) elgáncsolni, megakadályozni, lehetetlenné tenni, mint változtatni, építeni, jobbá tenni; és éppen ezért a gáncsolást nem szabad egyenrangú eszköznek elfogadni az építéssel szemben. Ha elgáncsolni ugyanúgy lehet, mint építeni, akkor a könnyebb ellenállás irányába megy a nép, lenépszavaz bármit, hiszen milyen buli az (aktuális: gyöngyösi gumigyár). A magyar jogrendet sajnos 1989-ben sikerült gáncsoskodóra kiépíteni ('behogy túlhatalma legyen valakinek is, még féket, még ellensúlyt!'), úgyhogy csak egy eszöz marad: az ilyen gáncsoskodásokról leszokás, leszoktatás, közhangulattal.
Ne hagyd, ne támogasd, hogy bárki bármilyen döntést felelősség vállalása nélkül elgáncsoljon, lehetetlenné tegyen! Minden döntésnek vannak ellenzői, és ha hagyjuk, minden döntést el fog valaki gáncsolni. Jussunk valamerre! Menjünk már valahová, aztán ha rossz helyre jutunk, korrigáljunk, de ne maradjunk egyhelyben azzal a felkiáltással, hogy 'biztos rossz lesz, ne csináljuk'!
Lépjünk, az isten szerelmére!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
budafuck 2008.08.18. 21:02:30
Szerintem egész budapesten ez a kerület járt a legjobban mive itt maradt minden sőt vagy 10új járat született.ami sehol egész budapesten.Plgármesterünk harcolt sokat hogy ne szünnyön megegy járat sem,és sikerült neki.És most pát idióta tüntet mert a háza elé raknak megállót.Legszebb mikor olyan tiltakozik akinél buszs em jár.nemértem..
Ez va.De remélem a józanész jőz.
FairKisajátítást 2008.08.18. 21:03:01
Ha valaki zöldövezetben vesz házat, akkor az extra pénzért nyugalmat, egészséges levegőt is vásárol. Ha a telkét kisajátítják például autópályaépítés miatt, akkor annyit fizessenek érte, hogy valahol máshol ugyanolyan minőségű és nyugalmú telket vehessen. Különben az egész semmiben nem különbözik attól, mint ha valaki más lakása elé öntöm a szemetet.
Fogadjunk, hogy azok a bizonyos lakók Budafokon mindig is tiltakoztak a dízelbűz ellen, amit a kertjükbe öntenek a buszjárattal. Csak az önkormányzat feltehetőleg semmibe vette a tiltakozást.
De semmi gond. Az ottani lakosok eladhatjak a házukat, vehetnek egy ájabb házat nyugisabb helyen, az önkormányzat meg majd kifizeti a házban az értékcsökkenést. Vagy tévednék? Nem fizeti ki? Csak odaönti a szemetet?
Nem vagyok érintett, nicns is házam, és nem vagyok budafoki. De ami szemétség az szemetség akkor is, ha nem én szívok vele.
budafuck 2008.08.18. 21:04:31
Sólyom László 2008.08.18. 21:05:35
FairKisajátítást 2008.08.18. 21:07:25
FairKisajátítást 2008.08.18. 21:12:19
Még így is gáz az, hogy a költözés mekkora költséggel és macerával jár, miután gondosan megtervezted a házad, berendezted és elültetted a diófát is a kertben. Majd mehetsz világgá és kezdheted előlről.
táppénzcsaló 2008.08.18. 21:14:53
semmi okuk a járatszám csökkentésre, sok iskolás és dolgozó lakik a kamaraerdei vonalon, a járatot teljes mértékben kihasználják.miért nem járnak az emberek kocsival? nem takarítják a hegyi utakat. még a 41-es busz sem tud felmeni a Tanító utcai végállomásig.
A 141-es pedig Kelenföldön jár... igaz, két utca választja el Budafoktól..
Andreas82 · http://tigri.blog.hu/ 2008.08.18. 21:26:12
Tessék figyelni a gyermekre, ha kiengedjük biciklivel. Amúgy az autó nem szennyezi jobban a levegőt?
És nem lesz esetleg lokálisan tisztább a levegő, ha néhányszor 10, esetleg néhány 100 ember nem autóval megy, hanem az új buszjáratokkal? Vagy a saját autó bűze nem érdekes, csak a buszé?
Ecker 2008.08.18. 21:30:24
FairKisajátítást 2008.08.18. 21:35:56
Legyen kétféle övezet. A nyugis, drága telkekkel, sétáló, játszótér jellegű utcákkal, ahol naponta kétszer elhúznak a lakók kocsival, vagy gyalog, vagy bringával. Aki ilyen helyen akar élni fizesse meg. EGYSZER.
Legyenek főbb útvonalak, közérttel, kocsmával, buszközlekedéssel, olcsóbb házakkal. Aki akar, éljen itt.
De senkinek sincs joga az egyik fajta utcát kártérítés nélkül a másikba átminősíteni.
A saját autó bűzéért fizessen dugódíjat az, aki a belvárosba hajt. Ez ellen semmi kifogásom.
2008.08.18. 21:38:43
közlekedjetek ismét szamárháton (párosával - mármint egyikőtök a szamár), a vízpartiak meg ússzanak
nyugodt vagyok és itt zöld a kövezet (+ a falak is :)
Jólfelhúztammagam 2008.08.18. 21:44:58
A repülőket vinnék el inkább a picsába. A lehető legtöbb embert zavaró útvonalon és magasságban közlekednek tavaly óta.
donor 2008.08.18. 21:54:12
Én kelenvölgyben vagyok sokat ottan nőttem fel már csak dolgozom, előttem jár az 141-250-es :) .
Ezt a két szerncsementes járatot mindíg baxtatják . Mert az lenni jó nekik .Amúgy ha tippelnem kellene akkor talán azért nem szünt meg ottan a járat mert a 141 az egy külsős cég üzemeltetésében leledzik........ .
Viszont az xopatás , hogy a kerepesi úton egy fia busz nem fog járni . Ottan belehet ültetni az öxes buszmegállót fával mint a pinty le sem xarja a BKV :) . Marad a hév amit egybevonak megszüntetnek ritkítnak és körbefalaznak :) Hajrá !:)
ugye mindenki meg fog lepődni mikor három fruttiért privatizálják Demszkiék búcsúzóul a BKV-t :)) Vagy ha ő nem akkor a másik gittegylet
ANARCHY in the BUDAPEST !!
donor 2008.08.18. 21:56:51
Bakker gyere itten XVI.-ban azt is megmondod millen kedve van a pilótakeksznek :) simán megmondom ha a turbinát régen ellenőrizték :))
kacsa. 2008.08.18. 22:00:24
Összességében (ha nem kerülte el valami a figyelmem) az őrmezeiek nagyobbat szívtak, így tiltakozni is több okuk lenne.
MetánGuppy 2008.08.18. 22:04:36
Gyuri 2008.08.18. 22:08:06
Szeretnénk buszmegállót, de nem a mi ablakunk előtt!
vs.
Mocskos BKV, miért nem közlekedtet erre járatokat!
Mocskos BKV, miért nem csinál több megállót!
kacsa. 2008.08.18. 22:12:22
A 41/250, 14/114-es szerződéses járat. Nem tudja valaki, hogy mik lesznek még azok? Egyszer régen valaki azt mondta, hogy a 141-es is az lesz. Vajon az "új" 141-esre is IK 405-ösöket akarnak majd (hivatalosan) rakni?
Zombi 2008.08.18. 22:12:38
Amúgy pedig ugye szoktak itt tiltakozni lakópark meg minden szar ellen, mert sokért vették a telket és nem szeretik az ilyesmit. Innen üzenem a rövidlátó hülyéknek, hogy a családi házaik helyén is sok lakásos épületek épülnek majd 10-12 év múlva, ha hasonlóan hozzájuk, minden 1) megszaladt vidéki, 2) büdöspestről kiköltözni vágyó ide akar majd költözni. Mert ide fog, pont mint ők!
Ennyi!
zsolt 2008.08.18. 22:52:59
m@ki' 2008.08.18. 22:56:39
m@ki' 2008.08.18. 22:57:43
zk 2008.08.18. 23:02:37
irinyeahétszentségit 2008.08.18. 23:19:29
Ha a budafokiak érintett lakói nem akarnak tömegközlekedni és nem akarnak vonalhosszabbítást akkor nem kell rájuk erőltetni, hisz valószínűleg kihasználatlanul járnának a buszok. Ráadásul mindezt az én adómból (is) finanszíroznák, pedig nem vagyok budafoki, arra végképp nem járok és nem is buszozok!
jó lenne... 2008.08.18. 23:23:45
Zombi 2008.08.18. 23:26:56
Lebontunk pár házat és akkor nem lesz irreálisan szűk. Bontást vállalok ingyen is.
jó lenne... 2008.08.18. 23:29:07
bombázzuk+ 2008.08.18. 23:43:38
Zombi 2008.08.18. 23:54:56
Ja és akkor azt is fogom csinálni, hogy felmegyek a szűk utcába és ott fogom engedni a kipufógógázt. Meglátjuk hogy tetszik majd.
irinyeahétszentségit 2008.08.19. 00:07:48
jó lenne... 2008.08.19. 00:17:17
is 2008.08.19. 00:17:50
tényleg engedjük a kereszbefekvést?
zk 2008.08.19. 00:26:35
Úgy kell! Vigyél tojást (olcsóbb a Corában) is,végülis az egy szabad-nem büntethető vélemén(y)nyílvánítás.(Azt kiderül,hogy az egyik lakónak a rokona buzi.izé meleg)
Dalailampa 2008.08.19. 00:40:11
1. Mindent lehet, mert a polgármester nem fog ellent mondani a szavazóinak, hisz ki szeretne Magyarországon népszerűségvesztést a mai politikusok közül egy buszmegálló miatt?
2. Majd én jól megmutatom, hogy a törvényes építési engedély ellenére azt csinálok amit akarok, és holnap az aszfaltot is felszedem csak ne legyen itt semmi.
3. Szorosan kapcsolódva a 2-es ponthoz ugye sem érdekel a másik, mert ha felszedtem az aszfaltot akkor az autóm is csak gödröket fog kerülni, de a homokos út porát szívom inkább, mint más buszozzon itt előttem
4. Továbbá javaslom, hogy a 141-es busz menjen inkább a Nagytétényi úton és az öszes érintett utcán bontsák vissza az aszfaltot, a csatornát, a telefont, mert amikor azt vezették akkor senki nem tiltakozott nagy valószínűséggel, pedig az egyre dugósabb bp-en nagy szó, ha a hírdetésben le lehet írni, hogy jó tömegközlekedés
Dalailampa 2008.08.19. 00:45:17
A hatástanulmány talán még ma is megtalálható a VEKE honlapján, illetve rokonaim által Nagytétényben is járó, lakó emberként tudom, hogy fórumot is rendeztek nem egyszer a XXII. kerület tömegközlekedést érintő változások, fejlesztések végett.
Dalailampa 2008.08.19. 00:48:47
veke.hu/index.php?fc=cikk&par=395
a fenti címen elérhető a teljes tanulmány menetrenddel, útvonallal
SirArcheer 2008.08.19. 06:27:18
Én is Budafokon lakom. Utcánkban volt a tüntetés az alpolgármester ellen.
Ez is csak politika. A legnormálisabb ember, pont őt szúrták ki.
Irreális szűk utcák?? Melyikre gondolnak?? Ha busz nem tud felmenni, akkor ők hogy közlekednek a b@szott nagy terepjáróikkal.
Bűz? Alfa Localo büdös? Ezek sem láttak még olyat.
A buszok nem befolyásolják a "zöldövezetiséget" negatív irányba.
Pancsika 2008.08.19. 07:25:59
Nagytétényben nőttem fel, és 20 éve már vidéken élek, de a szívem kicsit oda is húz, hiszen Budafokon érettségiztem. Együtt érzek azokkal, akiknek az eddigi életét tönkreteszik busszal. "FairKisajátítást"-nak tökéletesen igaza van! A mi városrészünkben, ami egyébként ennek a városnak egy nagyon felkapott kertvárosi része, csillagászati árú telkekkel és házakkal, van egy nagyon jó ház, de a tulaj több, mint 2 éve nem tudja eladni, mert előtte van egy buszmegálló. Amúgy az utcák errefelé sem alkalmasak a buszközlekedésre. Egyébként ez a busz csúcsidőben 20, azon kívül 40 percenként jár, este 9 után pedig egyáltalán nem. De az a ház, ami előtt a megálló van, mégis eladhatatlan.
Csak ennyit akartam, figyelem, mi lesz ennek a sztorinak a vége...
Zombi 2008.08.19. 07:30:59
Legfontosabb:
"Kiss Gyula szintén az egyik érintett körzetben lakik, de neki szögesen ellentétes a véleménye. Ő több társával együtt megjelent a demonstráción, hogy támogatásáról biztosítsa a tervet. Szerinte abszurdum az, hogy olyan utcákban is aláírást gyűjtenek, amelyeket egyáltalán nem érint az új buszjárat, hiszen mindig vannak tiltakozásra kész emberek. Másrészt azt is erkölcstelennek tartja, hogy csak olyanok írják alá az íveket, akiknek az utcáját érinti a busz, hogy aztán helyette olyan utcákat javasoljanak, amelyekben már nem gyűjtenek aláírásokat. Indokolatlannak tartja azt is, hogy egy új szolgáltatás ellen zömmel fiatal, gazdag autósok tiltakoznak, akik mindenhová gépkocsival járnak, s akiknek egyáltalán nem okoz gondot az egyre drágább tankolás"
ENNYI!
citrompotlo · http://citrompotlo 2008.08.19. 07:34:43
eszméletlen 2008.08.19. 08:04:38
Egyikük azért lázította fel a Tanító út környékieket, mert az irodája (!) előtt (!) nem tudna parkolni a terepjárójával. Az alpolgármester beígérte a járdát, a fekvőrendőrt, bevezették a 30-as övezetet, de a hisztizés csak megy tovább.
Az adott útszakaszon jelentős a teherautóforgalom meg az autóforgalom is. Ez nem zavar, csak a busz.
A tiltakozóknak összességében milliós pótdíjtartozása van a BKV felé.
A másikuk egy ex MDF-es képviselő, aki valami régi sérelem miatt most látta meg az alkalmat hogy szívózhasson és valahogy bosszút álljon a polgármesteren és megy a lázítás. Pótdíjtartozás itt is van.
A harmadik, a Dévény utca környékén egy jelenlegi szoci képviselő, aki meg helyi politikai tőkét akar kovácsolni abból, hogy műsort csinál, de nagyon csúnyán beégett még a főnökei előtt is a fővárosban.
Erre most azt játssza pár haverjával, hogy a geodéták által kitűzött buszmegállót éjjel szétverik, kihúzgálják a letűzött karókat. Primitív bunkó viselkedés. Rendőrökkel kell majd őriztetni a helyszínt.
A Vincellér út se semmi. Két tiltakozás van hogy ne legyen ott annyi busz. Mindketten ugyanoda vannak bejelentve.
Való igaz, hogy a kerület igen jól jár az új paraméterkönyvvel. Talán a legjobban az összes kerület közül. Tessék utánanézni kiknek köszönhető ez.
Undorító ez a dögöljön meg mindenki mentalitás. Persze ez nem magyar sajátosság. A régóta ismert szakkifejezés így hangzik: NIMBY, azaz Not in my backyard. Jellegzetes emberfajtánál találkozhatni vele.
csiri bá 2008.08.19. 08:13:25
Tipikus... minden ellen csak tiltakozunk... nekem jó legyen, a többi dögöljön meg... épp ideje lenne az ilyeneket jól megleckéztetni...
Nyomi önkormi meg a békávé hagyná a fenébe az egészet... nem kell busz? Rendben, akkor nem lesz... de a Tóth Józseftől Bfok Belváros felé csak a békávé meg az ott lakók hajthassanak be végig a felüljáróig... a többi meg oldja meg, ahogy tudja... átmenő forgalom megszűntetve és ennyi... aztán mehetnek parasztlázadni ahová akarnak...
Zombi 2008.08.19. 08:27:02
De itt van pl ez a citrompotlo, nem tudom mennyire kitalált személy, de azt írja ugye, hogy 4 pici gyerekkel ezért meg azért költözött ide ki. Hasonló azokhoz, akik az M0 építést gáncsolják.
Közmű és közszolgáltatás legyen, de csak akkor ha én akarom, ha nekem éppen kell. Amúgy ne fejlődjön semmi, maradjon olyan amilyen, de azért én majd szaporodok mint kóborkutyák (ez is már kölykezett négyet), aztán egyszercsak hopp, kifogyunk az erőforrásból, akkor biztos az lesz a baj, de nem fog leesni, hogy a ki volt a kerékkötő annó. Az ilyen ember közösségi életre és döntéshozásra alkalmatlan fajba tartozik, nem képes előre látni és tervezni már egyetlen egy héttel se, még a saját érdekeit sem képes felfogni, nem hogy a közét. Az ilyeneknek drasztikusan korlátoznám a szaporodási lehetőségeit.
eszméletlen 2008.08.19. 08:27:25
index.hu/politika/belfold/budapest/budafok9962/
Még hogy politikamentes. Lónak a micsodáját. A bp22.hu-n a tüntetésről szóló képeken látható, hogy még egyenpólót is csináltattak. Hogy körbe ne röhögjem. Szánalmas ez az egész.
Pár "érv".
Szűk utcákban megy a busz, nem fér el.
3-szor volt bejárás.
Belátnak a kertembe.
Rejtegetsz ott valamit?
Balesetveszélyes.
A száguldozó úrvezetők autói azok nem balesetveszélyesek. A buszban tachográf van és hivatásos sofőrök vezetik.
Megnő a forgalom, a buszoktól nem lehet elférni.
A teherautók meg a terepjárók azok nem zavaróak, azok maradhatnak.
Megnő a környezetterhelés, büdös lesz, zajos, lesz, elviselhetetlen, nemezértköltöztünkkiazöldbe.
Hiszti.
Mi nem kértünk buszt, mi autóval járunk.
No comment.
Kala 2008.08.19. 08:34:59
Busz így is, úgy is lesz. Én most költöztem Budafokra, a családomban is van negatív oldalon érintett fél. Ha már vita, a hangsúlyt inkább arra kellene fektetni, hogy milyen busz járjon - legyen környezetkímélő vagy elektromos. És/vagy járjon szélesebb utcán pl. Háros. Előfordulhat a jövőben, hogy a mi utcánkban is lesz busz, de köszönöm, nem akarok tüntetni, Budapesten élek, én választottam, ez a főváros vagymi... 22 éven át éltem a belvárosban, úgyhogy tudom mi a forgalom és a sok sok busz, villamos stb. És igen, ha van bkv a környéken, akkor valszeg pár emberke átszokik rá és nem megy kocsival.
hurka 2008.08.19. 08:40:34
Nem szabad engedni egy kisebbségnek, hanem építsünk az isten szerelmére!
Kitartás és ha kell ellentüntessünk!
UI: Budafoki vagyok, autóval járok és ennek ellenére egyetértek a tervezet járatokkal! Gyerekeim meg busszal!
Muppetshower 2008.08.19. 08:45:30
Zombi 2008.08.19. 08:57:53
Na jó, ezekkel a "helyi lakosokkal" fogok valamit csinálni azt hiszem.
Dalailampa 2008.08.19. 09:35:48
Ebben az esetben konkrétabban megfogalmazva a következő képpen néz ki.
Ha építési engedéllyel mentek ki építkezni, akkor a napi bér szorozva a munkások számával és egyéb felmerülő költséggel, így elkerülhető lenne, hogy tét nélkül tüntetget akárki csak azért mert megteheti
Jólfelhúztammagam 2008.08.19. 10:07:34
Kacsa: "Azért közlekednek itt a repülők, mert ahol eddig volt a légifolyósó, ott a lakók tiltakoztak, így áttették "kevésbé lakott területek" fölé. "
Mert a csepelieket és budafokiakat nem zavarja, mi? Csak a XII kerületieket.
És azért egy kicsit más, ha valaki oda költözik ahol tudja, hogy járnak a gépek, vagy egyszer csak odab@sszák a feje fölé.
ON
Muppetshower 2008.08.19. 10:09:26
Amikor mi építkeztünk, a fél kerületnek küldtek rőla értesítést, és ezek közül bárki fellebezhetett volna.
Kala 2008.08.19. 10:20:41
Bikfic 2008.08.19. 10:41:06
Amugy meg a Haros utca totalisan alkalmatlan szerintem a buszkozlekedesre, mivel a hazak rendezetlenul belelognak az utba. Sok helyen e miatt jarda sincs.
Arrol nem is beszelve, hogy az ut dombos, kanyargos es mar a buszforgalom nelkul is kelloen balesetveszelyes a belathatatlan utszakaszokkal.
Nem utolso sorban kar ezert a szep, nyugodt zoldovezetert.
Orulok, hogy sok olyan ember szolt hozza ehez a forumhoz akinek semmi erdekeltsege, kotodese nincs Budafokhoz. Nehany esetben minositve sajat magat. :)
Muppetshower 2008.08.19. 10:48:53
Nagyjából egyetértek, szintén Budafokról. Bár szerintem a Háros utcán még elmenne a busz, de nem kellene neki a Széchenyi utcán visszamenni, a Nagytétényi úton kényelmesen visszamehetne Kelenföld felé.
A beidézett VEKE oldalon volt is ilyen terv.
Épp mivel járda sincs végig a Háros utca mindkét oldalán (na nem sok hiányzik), a buszra szükség lehet.
Valamelyik nap gyalog mentem le a Nagytétényi útig a Háros utcán, jó egy kilométert, este, félhomályban. Kissé necces volt, pont a szűk járdák, beláthatatlan lejtők/emelkedők, és persze a "szelíd" motorosok, autósok miatt.
Dr. Panasz Muki 2008.08.19. 11:16:18
Autóval már tavalyelőtt sem lehetett megmoccanni csúcsidőben, nem lehetett lejutni a hegyről.
A Dévényi utcában egy 8 osztályos általános iskola van, min. 320 gyerekkel - jobb ha ezek a gyerekek autóval járnak iskolába?
"Ablakom alatt a busz" - erre két mondásom van: ne tessék telekhatárra építeni a házat. Az ablak előtt sokkal több autó megy el, sokkal kevésbé betartva a kreszt mint a busz.
És ha telekhatáron van a ház, akkor az a városrész már amúgy is sűrű beépítésű volt, ennyit a nyugalomról és a magányról.
Egyébként én is szűk utcában sok pénzért vettem - nagy telket. Azért nagyot, hogy minél messzebb legyen az utca és a szomszéd. Amit befolyásolhattam, azt befolyásoltam. Az, hogy az utcán mi történik (sok autó, hangos szemetes, autóriasztó, szórakozó úriemberek), már sokkal nehezebben tudom befolyásolni. Alkalmazkodtam.
Gondolkodtunk a vidékre költözésben is. Végül azért maradtunk a VÁROSban, mert itt van tömegközlekedés, közbiztonság, van elérhető közelségben orvos, iskola, a GYEREK tud önállóan közlekedni.
Dr. Panasz Muki 2008.08.19. 11:20:31
Ugye nem baj, ha más is csak ennyit szeretne?
Dalailampa 2008.08.19. 12:02:03
Értsük már meg, hogy a tömegközlekedés fejlesztése, ahogy a szóösszetételben is benne van fejlesztés.
Másrészt ez a példa is mutatja, hogy inkább vagyunk Balkán, mint Európa, mert Európában a tömegközlekedést fejlesztik, hogy kevesebb autós legyen - nálunk ellehetetlenítik a busz közlekedést.
Továbbá egy autóbusz ha csak 10 %-os kihasználtsággal közlekedik, akkor is 15 embert visz - az a mai tények szerint 15 autónak felel meg, hisz hány autóban csak sofőrt látni és amíg egy autó fogyaszt emelkedőn 6-7 litert jó fogyasztással, a busz fogyaszt 20 litert, így a 20 litert hasonlítsuk össze a 15-ször 6-7 literrel
Dévény 2008.08.19. 12:05:54
Néhány tény:
1. Senki nem lázította fel a lakókat. A lakossági tiltakozás spontán alakult ki.
2. Ha valaki látott engem karót húzni, akkor kérem tegye fel ide a fényképet.
3. Az Önkormányzat régóta szeretné a Háros utcai buszközlekedést megoldani. Ezt minden képviselő egyöntetűen támogatja.
4. A VEKE négy variációt dolgozott ki, melyből kettő a Nagytétényi útra vezette volna le a járatot. Ezt én is támogatom.
Egy terv a Jókai Mór u. - Húr u.- Széchenyi u. vonalon vezetett volna a Camponától MIDI busszal. A BKV tudtommal ezt nem támogatta.
A negyedik a jelenlegi verzió. Ez ellen folyik a tiltakozás.
5. A főváros azért nem támogatta a módosítási kérelmemet (Nagytétényi u.), mert az közvetlenül a paraméterkönyv elfogadása előtt érkezett meg a fővárosi szakbizottsághoz, és nem akarták az "un. konszenzusos paraméterkönyvet" egy járat miatt kinyitni. Ezt tudomásul vettem. Ugyanakkor az volt a kérés, hogy a helyi önkormányzattal egyezzenek meg az érintettek, hogy a járat más útvonalon haladjon (Nagytétényi út). Erre történtek kísérletek, de miután ez eredménytelen volt, a lakók a demonstráció mellett döntöttek.
6. Az is tény, hogy az útvonal kijelölésekor ígéretet kaptam arra, hogy a véglegesítés előtt lakossági fórumot szervez az Önkormányzat. Ez a mai napig nem történt meg.
7. Tény, hogy egy járat indításának vannak támogatói és ellenzői. Örömteli, hogy a BKV fejlesztéseket hajt végre a kerületben - főleg az előzmények után -, de továbbra is az a véleményem, hogy a Dévény - Szécsenyi utcai átvezetés rossz javaslat volt.
8. Mint körzeti képviselő kb. 200 lakóval beszéltem - nemcsak az érintett utcák lakival. Az arány kb. 80-20% a buszjárat itteni átvezetése ellen.
9. Végül: semmilyen politikai tőkét nem akar senki ebből kovácsolni. A busz nem politikai alapon közlekedik. Ha van rá igény akkor legyen, ha nincs rá igény, akkor ne legyen. Jelenleg az a véleményem, hogy a Háros utcába kell hogy legyen, a Dévény - Széchenyi - Pannónia utcában pedig nem kell mindenáron erőltetni.
üdv
Dévény
Zombi 2008.08.19. 12:33:04
_spontán_
Spontán tudom én is, hogy kire nem fogok szavazni, spontán rábeszélek pár embert még, hogy spontán ők se arra szavazzanak.
És tudja uram, hogy miért?
Mert spontán oda került egy fa, valaki spontán pólónyomtatásba kezdett, és spontán útlezárások kezdődtek.
Tehát vagy a szó valódi értelmével nem tetszik tisztában lenni, vagy minket tetszik ugye hülyének nézni. Mindkettő elég jellemtelen, ostoba dolog.
Megmondom miért útálom a helyi önkormányzatot. Ami sajnos általánosítható az egész ország helyi önkormányzataira. A képviselőtestületek javarészt aluliskolázott, korrupt és öntörvényű emberekből állnak fel. Akik nem tudnának és/vagy nem is akarnának elhelyezkedni a munkaerőpiacon. Munkavégzésre alkalmatlanok, ha még van is szakmájuk, ahhoz sem értenek.
Én eddig mindig a Budafok-Tétény Baráti Körökre szavaztam, ha láttam, hogy nem megy, akkor az MSZP-SZDSZ-re, mert láttam már ámokfutni Szabolcs urat, nekem 4 év alatt "bizonyított". De ez kiverte a biztosítékot nálam, úgyhogy többet ilyen nem történhet.
is 2008.08.19. 12:36:00
1. van egy ügy, ami érinti Budafokot, és már egy éve gyúrják
2. mikor alakul a konszanzus, Budafok lemarad a beleszólásról. ezt járjuk körbe, hogy miért. lehet, hogy Budafok figyelt, és akart, de most hadd legyek az ördög ügyvédje: nem lehet, hogy Budafok nem figyelt, és ahogy Ön írta, késve lépett? ott volt a szakértői egyeztetéseken? kérte, kapta és folyamatosan figyelte a paraméterkönyv alakulását? vagy Őn politikusként kapott egy fülest, és kétségbeesetten próbált az utolsó utáni pillanatban izmozni? (4-5. pont)
3. ha pedig Budafok lemarad, akkor jön a kérdés: a döntést követően mi a demokrácia játékszabálya? az a játék még nyitva volt, hogy Budafok játsza le magában, ez nem történt meg (5-6-7. pont), ezért más nem hibáztatható. a budafoki embereknek a budafoki önkormányzattal van ezügyben elszámolnivalója, nem a BKV-val, nem a fővárossal.
4. én ezek után az építés, módosítás, rendőr, akármi költségét megfizettetném Budafokkal. nyilvános vita volt, döntés volt, további lehetőség volt, ennyi a demokrácia, ezeket Budafok mind elszalasztotta, most meg gáncsolás, károkozás folyik, és nekem ez már NEM a demokrácia. a lakók legközelebb a saját kárukon gondolják meg, hogy kit választanak meg képviselőnek, mert számomra most nagyjából úgy tűnik, hogy ezt Budafok maga cseszte el, de nagyon.
Dalailampa 2008.08.19. 12:44:10
Lassan 1,5 éve zajlik a paraméterkönyv egyeztetése, több fórum, sajtó beszámolt róla, hogy lesz a módosítás, az indexre is kiszivárgott nem egy tervezet
Az eset több szempontból érthetetlen, ezért kérdéseket tennék fel...
1. Ha a Camponához ment volna a járat, akkor támogatta volna a vonal létrejöttét Ön és az ott lakók?
2. Ha ekkora a tiltakozás, akkor mért nem mondták azt, hogy köszönjük nem kérjük, ha máshogy nem volt megoldható? Valamint, ha 80 %-os a nemek aránya, akkor matematikailag a Háros utca lakói is benne vannak a 80 %-ban, tehát oda sem kellene a járat - vagy megint összemosódásnak, csúsztatásnak vagyunk szemtanúi.
3. a kettes ponthoz kapcsolódik, hogy mért nem akarunk egyértelműen fogalmazni?
4. Ez nem kérdés - Tudvalevő, hogy a paraméterkönyv elkészítése előtt minden önkormányzattal egyeztettek - az Önkormányzat is egyeztethetett volna a lakosokkal, hogy szeretnék-e - továbbá tudom a kerületi újságból, vagy a helyi témából, hogy volt a kerületben fórum, ott mért nem mondták el ezt az aggodalmat?
Dévény 2008.08.19. 12:47:31
További infó azonban.
1. A helyi vezetés (itt a polgármestert és a kijelölt alpolgármestert (egyben fővárosi képviselő) értem nagyjából tavaly ősz óta tárgyalt a Fővárossal illetve a BKV-val. Erről a lakosság semmilyen tájékoztatást nem kapott.
2. A helyi vezetés megrendelt egy tanulmányt a VEKE-től, ami most is nyilvános - valaki utalt is az elérhetőségére. Ezt a helyi vezetés átadta a BKV-nak, kérve a további egyeztetést.
3. Januárra megszületett a paraméterkönyv első változata, ami tényszerűen hátrányosan érintette volna a kerületi tömegközlekedést. Ezzel foglalkozott a képviselő-testület is februárban, és egyhangúan visszautasította annak bevezetését.
4. Március-áprilisban további egyeztetések voltak, de erről sem a képviselő-testület, sem pedig a kerület lakossága semmilyen tájékoztatást nem kapott.
5. Április végén volt egy bejárás, ahol mint képviselő tájékoztatást kaptam, hogy itt fog járni a busz. (Dévény- Széchenyi). Ekkor kértem a lakossági tájékoztat megtartását. A helyi képviselői lapomban tájékoztatást is adtam a járat útvonalát illetően, aminek az lett a vége, hogy a lakók írásban és aláírásukkal tiltakoztak és kérték, hogy járjak el az ügyükben. Ezt meg is tettem. A helyi vezetés nem volt hajlandó kompromiszumra a lakossági érdekekre hivatkozva. Ekkor fordultam a fővároshoz. Ennek eredményét lsd. előző hozzászólásomban.
6. A BKV közölte, hogy hajlandó kisebb módosításra, de ennek feltétele, hogy a lakók és az önkormányzat állapodjon meg.
Itt tartunk most.
üdv
Dévény
Dalailampa 2008.08.19. 12:53:46
A kerületi vezetés elb***ta, miszerint amikor a kerületekkel egyeztették a paraméterkönyvet, akkor a lakossági aggodalmaknak már ki kellett volna derülnie - és nem tagadom, hogy a tömegközlekedés mellett vagyok az itt lakók nem igénylik a buszt, ezt Ők már ekkor tudták csak nem tudták kinek elmondani, mert senki nem kérdezte tőlük - a polgi meg csapata meg örült, hogy hány-megy hány busz járatunk lesz amire verhetjük a mellünk a kampányban, hogy van, csak ez visszafele sült el - szóval ez egy nem demokratikus ügy igen tisztelt fiatal "demokraták":)
is 2008.08.19. 12:56:57
Az én tanulságom továbbra is csak annyi, hogy ami most történik, az talán már nem az ingyen, állampolgári jogon járó demokrácia területe. Ha Budafok kifiezti, akkor még rendelhet.
Dalailampa 2008.08.19. 13:12:16
Szóval mint tömegközlekedést pártoló, most már az ott lakókat értő őszintén nem irigylem a kerületi vezetők helyzetét:)
citrompotlo · http://citrompotlo 2008.08.19. 15:16:16
is 2008.08.19. 15:33:52
azon a jogon várjuk el egyébként az áldozatot, amiért nem kommunizmus van. de még csak 2,5millió 4 fős állam sincs, hanem egy 10 milliós van. az adót is elvárjuk attól, aki keres, és nem kérdezzük, hogy mi jogon veszünk el több adót az egyiktől, mint a másiktól. létezik a közösségi érdek, és aki a buszmegállót nagy kárnak fogja fel, az gondolkodjon el nem máson, csak mondjuk az utolsó nagy tiszai árvíz károsultjain, akinek elmosta víz a házát. a demokrácia az nem a mindenkinek Kánaán, hanem az az együttélés, amelyik _próbál_ a leginkább figyelembe venni minden érdeket. és nem mindig sikerül, nem is sikerülhet mindig mindenkivel jót tenni. és akkor elvárjuk, hogy alkalmazkodjunk egymáshoz. a szolgalmi jog például megvan? nem buszmegálló a telken kívül, hanem villanyoszlop, meg átjáró út a telkeden. és _köteles_ vagy tűrni.
Dalailampa 2008.08.19. 15:47:58
értem az elméleted és én is a közösségi érdek mellett vagyok - de elolvastam a kerület honlapját is és akkor vált számomra világossá, hogy az ott élők 80 %-a a vonal megtervezése előtt sem akartak buszt, csak senki nem kérdezte őket - ahogy az előbb is írtam - és itt csorbul legelőször a demokrácia és ad kommunista jelleget az ügynek, hisz
ha az ott élők többsége nem akar buszt, csak nem kérdezik meg őket, hanem döntenek a fejük fölött na ez a nem demokratikus, az más kérdés, hogy ha viszont valamit építenek - jogerősen, akkor nem csinálok polgári engedetlenséget, mert az nem megoldás
citrompotlo · http://citrompotlo 2008.08.19. 16:24:45
is 2008.08.19. 17:02:21
az a demokrácia, hogy mindenkinek igaza van (nincs egyetlen igazi igazság), de az egymással szembemenő részigazságok közül ki kell választani a legfontosabbat, és aszerint lépni. a többi részigazság alulmarad, és egy demokráciában ezt mindenki elfogadja, illetve demokratikus úton küzd csak. a munkások elkergetése NEM demokratikus eszköz.
exfoki 2008.08.19. 21:07:51
Nem értem ezt a rugózást.
Tegyük fel hogy igaz a 80-20% arány. Én erről nem láttam semmilyen felmérést, simán lehet egy ordas behazudás is, mert attól hogy annyit ismételgetik még nem igaz. De tegyük fel hogy ennyi az arány.
Akkor az a 20% dögöljön meg?
Vagy húzzon el mert a szegénységével vagy a rászorultságával zavarja azok köreit akik vécére is kocsival járnak?
Őszintén szólva gusztustalan tapló az a viselkedés amit itt egyesek bemutatnak. Antiszociális, önző, bunkó, érzéketlen. És képesek voltak még betanítani kisgyerekeket hogy a kamerákba belekántálják hogy "nem kell busz". Gyerekeket ilyen célokra felhasználni hányinger. Igen kedves Dévény, hányinger. Meg anyuka bele a kamerába hogy aki buszozni akar az sétáljon le ötszáz métert azt ott van neki a busz ha nagyon akar.
Kedves anyuka, sose öregedjen meg és sose hulljon ki az autó a segge alól!!!
Aztán meg milyen 1 millióval csökken a telek értéke? Frászkarikát. A tömegközlekedéssel ellátottság növeli az ingatlan értékét. Mindig. Ugyanúgy mint a víz meg a gáz, meg a villany, ugyanolyan közmű.
Ha ócska buszt küldenek akkor azért lehet pampogni de hogy egyáltalán buszt küldenek, ami közszolgáltatás és ellátási kötelezettség, azt nemhogy tűrni kell de bizony örülni neki.
Ezért tart itt az ország mert ilyen önző lakói vannak. Pfuj. És még ezek szavaznak. Nahiszen.
zk 2008.08.19. 22:21:02
Hurka, és az a busz az ablakod alatt jár? "
Érdekes,Kismaroson kíbirják az ablak alatt elmenő kisvasutat!
Muppetshower 2008.08.19. 22:39:18
Érdekes,Kismaroson kíbirják az ablak alatt elmenő kisvasutat!
És az is 10-20 percenként, és azt is akkor tették oda, amikor minden más elkészült?
zk 2008.08.19. 23:14:08
Hát talán nincsenek ott 115 éves nénik-bácsik-házak! Egyébként a busz 20 percenként fog járni legsűrűbben és csak az egyik irányba,mert visszairányba másik utcán meg majd.
kisvasut.hu
Muppetshower 2008.08.19. 23:26:03
Dr. Panasz Muki 2008.08.20. 12:44:36
Talán még annyit, hogy tömegközlekedni (nem egyenlő) szegénység.
A mostani hangoskodók nemsokára a rettenetes autóforgalom és a környezetszennyezés miatt fognak tiltakozni. És akkor talán le fog esni nekik is, hogy ha nincs busz, a tömeg autóval oldja meg a közlekedést.
SirArcheer 2008.08.20. 16:34:23
Én már 26 éve élek Budafok tetején.
Régen 3 tégla ház volt, többi gyümölcsös kert.
Én tiltakozom, hogy sok suttyó kiköltözik, és minden évben valaki építkezik nyáron, reggel 8 este 5ig. Sokszor hétvégén is. Ez non-stop zaj, nem csak 10-20 percenkénti dízelmotor.
Ezért mindenki takarodjon vissza az albérletébe, mert lecsökkent Budafok tetején a zöld terület.
A 250 busz ellen is tiltakoztak az Arany János utcaiak.
Pedig ha a busz a Törley tér felől jött akkor nem lehetett rá felszállni csúcsidőben.
A BKV meg nem hülye, hogy dafke üres buszjáratokat indítson "szegény" kiköltözött albérletesek bosszantására.
Amúgy aki kiköltözött a belvárosból, ahol nem egy busz járat van(, nagy az autó forgalom, busz belvárosi élet), az miért nem tudja elviselni a buszokat x időnként. Gyanítom fel sem tűnne Neki.
A vasút miatt nem tiltakozott senki??
Pedig néha az is idehallatszik ám.
A telkek értékét a magasfeszültség viszi le. De az soha nem fogják elvinni, mert túúl sokba kerül.
Én is azt az infót tudom hogy azért van a tüntetést ,mert vkit nem neveztek ki alpolgármesternek. Ő most ezt sérelmezi.
Torrente 2008.08.20. 18:37:01
is 2008.08.20. 19:12:00
Kell a busz, de a más háza elé !!!!!
Na akkor ezt írja ki mindenki, és legyen mindenkinek igaza. És akkor ne legyen sehol sem a buszmegáló.
Lakossági Összefogás Budafok 2008 · http://www.lob2008.extra.hu/ 2008.08.21. 06:54:05
www.lob2008.extra.hu/
busz150.blogspot.com/
Időrendben, teljes háttérinformációk felrakva.
öregasszony 2008.08.21. 10:36:39
akkor is ilyen nagy szája lesz??
volt egy lakossági fórum, ahol ön ellenezte a buszt, és megígérte, hjogy elvisz mindenkit mindehová, ha igényli!!!
Irja meg hogyan hívhatom fel, ha kell az autója.
zk 2008.08.21. 16:58:46
dévény 2008.08.23. 15:17:25
1. Senkinek nincs nagy szája, már megbocsásson. Ha elolvassa, amit írtam, azok tények. Lehet vele egyet érteni, meg nem, ez döntés kérdése.
2. Volt egy lakossági fórum, valóban. Annak a témája azonban a Vöröskereszt utca - Nagytétényi sarokra tervezett benzinkút ügye volt. Ennek a végén, az alpolgármester megérkeztekor javasoltam, hogy erről is legyen szó, de nem ezen volt a hangsúly. Ott arról is szó volt, ha jelen volt igazolhatja, hogy busz ügyben lesz tájékoztatás. Szerintem azóta ez nem volt, illetve amit annak akarnak most nevezni, az nem volt elégséges.
3. A busz útvonalával kapcsolatban valóban voltak és vannak fenntartásaim, mint azt pl. több nyugdíjas lakótárs is megfogalmazta az Ön által idézett fórumon, illetve személyes beszélgetések során.
4. A fórumon nem emlékszem rá, hogy tettem volna ilyen ígéretett, amit Ön is említ, de ha valóban segítségre szorul, akkor kérem, hogy nyugodtan keressen meg. Az elérhetőségeim nyilvánosak.
üdv
Dévény
tiltakozó 2008.08.24. 00:58:42
A hiteles, pontos tájékoztatást pedig Hirdetmény-ben kell közzétenni, itt nem elég a szóbeszéd.
Ha szakmailag körültekintően jártak volna el, akkor nem terelték volna be pl. a kétirányú buszforgalmat egy olyan 5,6 m széles utcába, ahol az esetleg szembetalálkozó 2 db BKV busz csak 80 cm-es 'átfedéssel' tudott volna keresztülhajtani egymáson. (Ennek ellenére a megállók építését az említett utcában ma is megkísérelték. Ezt ki fizeti?)
Lenne olyan kertvárosi utca is, ahol egy óra leforgása alatt 32 db (!) busznak kellene elhaladnia - buszonként 3-4 fős "utazóközönséggel" (Ez pazarlás és nem is igényelte senki)
Aki nem hiszi, járjon utána! (de csak utána vagdalkozzon!)
IS 2008.08.24. 11:17:56
dévény 2008.08.24. 13:23:40
A jelenlegi változatról a képviselő-testület tagjait nem kérdezte meg az önkormányzat vezetése, ilyen tárgyú határozat nem is született.
Az útvonalon érintett önkormányzati képviselőket az alpolgármester ugyan összehívta - az én kifejezett kérésemre -, de ott csak bejelentés történt, nem javaslatkérés és még csak nem is az alternatívák keresése. Amikor ezt sérelmeztem, akkor az volt a válasz, hogy ők már ezt eldöntötték.
Azt is közölték, hogy a lakókkal egyeztettek a buszmegállók helyeiről is és itt sincs gond. Ehez képest a Hárus u. egyik lakója riadtan hívott, amikor a háza előtt elkezdték építeni a megállót. Vele éppen nem egyeztettek. És a többiekkel?
Szerintem velük sem.
3000 támogatóról hallunk mindenhol, de ezt eddig még senki nem tudta alátámasztani.
üdv
Dévény
is 2008.08.24. 13:50:39
amit Ön említ, hogy az önkormányzat a polgáraival, ezen belül az egyes képviselőkkel hogyan és miként (nem) egyeztetett, az nem a képviseleti demokrácia teteje, hanem az alja, amikor a képviseleti, meg a közvetlen demokrácia találkozik. láthatóan csikorgott, és láthatóan sok minden tennivaló van tt is, vagy négyszer leírtam én is, hogy a budafoki polgárok (és mindenki aki inkább a más kárán akar tanulni) ezen az eseten igen mélyen gondolkodjanak el, de kívülről, a BKV és Budapest szempontjából ez érdektelen. és most ez a poszt azt feszegette, feszegeti, hogy értjük.e, hogy mi a képviseleti demokrácia, hajlandók vagyunk-e annak magunkat alávetni, vagy marad ez az anarchisztikus, ellenálló, nekem-aztán-senki-nem-parancsol-ha-nekem-nem-tetszik, kemény nyakú, magyar hozzáállás, ami máricus 9-hez és hasonlókhoz vezethet, de az ország előrehaladásának irányába aligha.
tiltakozó 2008.08.24. 17:28:17
Lakossági Összefogás Budafok 2008 · http://www.lob2008.extra.hu/ 2008.08.26. 22:59:02
Mindkét városrész lakói megdöbbenéssel értesültek a BKV 2008. szeptember 6-án bevezetendő új paraméterkönyvének intézkedéseiről. Az adott helyszíneken az új útvonalakat és menetrendet ésszerűtlennek, forgalomtechnikailag kivitelezhetetlennek és a környék lakóinak életminőségét hátrányosan érintőnek tartjuk. Mindkét városrészben az érintett polgárok nagy többségét érintő tiltakozó mozgalom alakult ki.
Budapest XII. Kerület Hegyvidék Önkormányzata, Pokorni Zoltán polgármester úr, Sütő-Nagy Réka és Dr. Felső Gábor önkormányzati képviselők valamint szakmai környezetük az együttműködés, az önkormányzatiság elveinek megfelelően a polgárok kezdeményezését és alternatív javaslatait támogatták. Ennek köszönhetően a BKV és a Főváros új, kompromisszumos javaslatot tett, melyet valamennyi érintett fél elfogadott, és a Főpolgármesteri Hivatal képviselője a Városüzemeltetési Bizottság augusztus 27-i ülésén beterjeszt.
Sajnos Budafokon az önkormányzat nem állt a lakosság kezdeményezése mellé, megkerülve ezzel az önkormányzatiság és a demokrácia alapelveit, megrendítve a lakók bizalmát választott képviselőikben. Így a lakosok civil szervezetet alapítottak. A Lakossági Összefogás Budafokért mozgalom a törvény adta összes eszközzel igyekszik megakadályozni a műszakilag kivitelezhetetlen, a lakosság életminőségét súlyosan rontó döntések megvalósítását. Ezért félpályás útlezárásra, spontán demonstrációkra is sor került más egyéb intézkedések mellett.
Mindkét kerület polgárai remélik, hogy az új paraméterkönyvvel kapcsolatban valamennyi érintett hivatal, önkormányzat a demokrácia, a közszolgálatiság és a szolgáltatást megfizető felhasználók (adófizetők) iránti elkötelezettségéről tanúságot téve meg tudják találni a közös, kompromisszumos megoldást. Bízunk abban, hogy a zugligetihez hasonló, példaadó konstruktív modell (melyben mind a Főváros költségcsökkentő törekvései, mind a lakossági igények teljesülnek) Budafokon szintén érvényesül.
Budapest, 2008. augusztus 26.
is 2008.08.27. 05:33:47
- elsétálni az önkormányzat épületéhez, és ott egy párbeszédet kezdeményezni; vagy
- tömegesen elmenni fogadóórákra, vagy
- támogató petíciót aláíratni egy másik nyomvonalra
is várható?
vagy ha ezek lennének a más egyéb intézkedések, akkor miért nem ezeket emelték ki, és a megakadályozás lett az egyéb lépés? miért volt fontos az építés helyett az akadályozást hangsúlyozni? ne azzal büszkélkedjünk, hogy le tudjuk zárni az utcát.
Lakossági Összefogás Budafok 2008 · http://www.lob2008.extra.hu/ 2008.08.31. 08:24:47
csiri bá 2008.09.04. 07:52:03
Egyre keményebben fenyegetik buszellenes II. kerületiek a BKV-t, mert az új menetrend egy új vonala érinti Gábor Áron utcát. A lakók szerint felesleges a járat...
...a BKV is utánanézett saját adattárában, hogy valóban mellőzik-e a tömegközlekedést a tiltakozó utca lakói. Kiderült, hogy az utca lakói az elmúlt öt évben több mint ezer büntetést gyűjtöttek össze, és összesen 4,5 millió forintos befizetetlen bírságot halmoztak fel. A cégnél - forrásunk szerint - hamarosan meg is kezdik a fizetési meghagyások postázását.
Lakossági Összefogás Budafok 2008 · http://www.lob2008.extra.hu/ 2008.09.13. 23:24:46
forrás: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9181666
Fodorf válasz | megnéz | könyvjelző 2008.09.13 21:59:22 © (1327)
Sziasztok,
A szimbolikus buszátadáson kívül a testületi ülés előtt minden képviselőnek kiosztottunk egy összeállított anyagot, amely az alábbiakat tartalmazta:
1.) Összefoglaló arról, hogy véleményünk szerint az önkormányzat szándékosan lényeges körülményeket hallgat el az érintett lakók elől a buszjáratok miatt várható forgalmi változásokról. Az önkormányzat kifejti a BKV emlékeztetőben, hogy a tiltakozások miatt csupán pillanatnyilag nem áll szándékában bevezetni ezeket, azonban a BKV javasolja, hogy később ezek kerüljenek bevezetésre a buszjáratok egyenletesebb haladása miatt. Ezek az alábbiak:
a. utcák védetté tétele
b. egyirányúsítás
c. sebességcsökkentő útburkolai elemek felszedése
d. a közterületi parkolási lehetőségek jelentős korlátozása
e. űrszelvényes fák visszametszése
Összefoglalónk Letölthető innen: www.lob2008.extra.hu/kepviseloilev20080911.doc
2.) BKV jegyzőkönyv a 2008.09.02.-i bejárásról, amely a fentieket tartalmazza, valamint a buszjáratok problémáit írja le, illetve a BKV szerint jelenleg a döntő többség nem ismerte még fel a buszjáratok előnyeit. Akkor mégis a többség tiltakozik? (BKV jegyzőkönyv Letölthető innen: www.lob2008.extra.hu/bkv20080902.pdf
3.) BKV levele. amelyben tájékoztatnak, hogy 10 évre titkosítják a 2008.07.28-i kért forgalombiztonsági bejárás jegyzőkönyvét, bár megnyugtatnak, hogy a munkaanyag nem tartalmazz semmilyen alkalmatlanságot az érintett útvonalak tekintetében. (Letölthető innen: www.lob2008.extra.hu/bkvtitkos.doc )
4.) BKV-nak írt levél a 2008.07.28-i jegyzőkönyv miatt
5.) Önkormányzati beszámoló – képekkel – a 2008.09.02.-i bejárásról (www.bp22.hu/kerulet/635)
(Szabolcs Attila és Németh Zoltán is részt vett ezen. Ki mondta a mellékelt BKV anyagban az önkormányzat részéről a megállapításokat?)
6.) Önkormányzati beszámoló tévhit és valóság címmel, amelyben az önkormányzat tájékoztatja a lakosságot – többek között - az 1. pontokat nem vezetik be (www.bp22.hu/kerulet/619)
7.) Gondoljuk közösen tovább a kerület buszközlekedését! – LOB2008 javaslat átadva korábban az önkormányzatnak (www.lob2008.extra.hu/)
Várjuk az önkormányzat magyarázatát a fentiek miatt!
Lakossági Összefogás Budafok 2008 · http://www.lob2008.extra.hu/ 2009.02.06. 13:02:59
2009.01.28.
2009. január 26-án az alábbi levelet és a részletes tanulmányt juttatuk el a
Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság minden tagja
Fővárosi önkormányzat Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes
Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztálya (Kerényi László Sándor és Benda György)
BKV Zrt. (Kocsis István, Mihálszky Gábor, Tarsoly András)
Budafok-Tétény Önkormányzata (Szabolcs Attila és Németh Zoltán)
részére.
Budapest, 2009. január 26.
Budapest Főváros Önkormányzata Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság
Lakos Imre elnök úr részére
Tárgy: Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata 150-es buszjárat felülvizsgálata
Tisztelt Lakos Úr!
Hivatkozással a 150-es buszjárat budafoki viszonylatában (Tanító – Pattantyús – Kapisztrán és Hittérítő utca) a Lakossági Összefogás Budafok 2008 (LOB 2008) korábban benyújtott leveleire, és a „LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ BUDAFOK-TÉTÉNY TÖMEGKÖZLEKEDÉSE TÁRGYÁBAN” címmel készített, 2008.09.21-én átadott (BKV Zrt-nek is megküldött) tanulmányanyagra - amely tartalmazza az alternatív megoldási javaslatainkat és a korábbi mérési eredményeinket- ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a mai napig pótlólagos közös mérésekre nem került sor (bár erre a BKV Zrt. ígéretet tett), ezért a Lakossági Összefogás Budafok 2008.
megbízta a
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI KAR Közlekedésüzemi Tanszékét Budafok-Tétény 150-es és 250-es BKV viszonylatainak forgalomszámlálására.
A tanulmányt kidolgozta Dr. Tóth János egyetemi docens / Kózel Miklós PhD hallgató
Az egyetem által készített tanulmány rámutat (mellékelve), hogy a mérésre a tömegközlekedés szempontjából a legfrekventáltabb időszakban került sor, valamint az elrendelt szmog riadó és ónos eső is emelte az utasok létszámát. Kitér tovább, hogy az általuk alkalmazott kapacításkihasználtság számításnál (4 fő/nm2 állóhely) a BKV általában magasabb értékeket alkalmaz (5 fő/nm2 állóhely esetén), ezáltal az egyetem által megadott kihasználtsági mutatók tovább romlanak mintegy 13-14%-al.
Ennek alapján
1.) Tanító – Pattantyús – Kapisztrán útszakaszon a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett
14,09 %-os (BKV által számolva 12,26%-os)
átlagosan 0,31 leszálló és 0,88 felszálló utast mértek
2.) Hittérítő úti útszakaszon (440 db áthaladás / nap) a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett
15,05%-os (BKV által számolva 13,10%-os)
átlagosan 0,31 leszálló és 1,29 felszálló utast mértek
Hivatkozással a 156/2008.(2008.05.28.) Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság határozatára, amely kimondja:
„a Fővárosi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1992. (III. 26.) Főv. Kgy. rendelet 5. számú melléklete II. fejezetének, a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság című részének 1. pontjában foglaltaknak megfelelően úgy dönt, hogy felkéri a főpolgármestert, dolgoztasson ki egy monitoring rendszert, annak érdekében, hogy a bevezetés során nyert tapasztalatokat megfelelően értékelni lehessen, és a szükséges visszacsatoló, követő intézkedéseket hatékonyan meg lehessen tenni. A kidolgozott monitoring rendszer alapján a bevezetett forgalmi változások felülvizsgálatát a 2008. 08.21. – 2008. 12. 21. közötti időszakra vonatkozóan 2009. 01. 10-ig szükséges elvégezni.
illetve a 278/2008.(2008.10.29.) Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság határozatára:
1) a BKV Zrt. 2008. évi Paraméterkönyv hálózati változásainak tapasztalatairól, módosításairól elkészített anyagot a kidolgozott monitoring rendszer alapján 2009. 01. 10-ig adja meg a bizottság részére.
2) amennyiben a BKV Zrt. 2008. évi Paraméterkönyv hálózati változásban olyan döntési pontok vannak, amelyek azonnali döntést is lehetővé tesznek, illetve nem okoznak többletköltséget, többletjármű igénybevételt azt terjessze a bizottság elé. Kérjük a Tisztelt Bizottságot, hogy a
156/2008 és 278/2008 számú határozatokra,
a fenti kihasználtságai adatokra,
korábban átnyújtott lakossági tiltakozó aláírásokra,
a BKV Zrt., a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztálya és a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata próbaidőszakra és ennek értékelésére tett állásfoglalásokra,
Környezetvédelmi Hivatal elmarasztaló zajszint határozatára (Tanító utca), valamint a
BKV Zrt. jelenlegi helyzete alapján
az útvonalakat ebben a formában felülvizsgálni, figyelembe véve az általunk benyújtott alternatív megoldási javaslatokat.
Kérjük tovább a Tisztelt Bizottságot, hogy a mérési adatok ismertetésére Dr. Tóth János egyetemi docenst urat, a Közlekedésiüzemi Tanszék vezetőjét felkérni szíveskedjenek. Visszajelzését előre is megköszönve.
Tisztelettel,
.........
E-mail lob2008@extra.hu www.lob2008.extra.hu/ Mobil: 06-30-2529900
Teljes anyag:
Összefoglaló
Táblázatok
150_01_13_BE / 150_01_13_KI
150_01_14_BE / 150_01_14_KI
250_01_13_BE / 250_01_13_KI
250_01_14_BE / 250_01_14_KI