HTML

Törzskocsma

„Még a blogolvasással is nagyon hamar leálltam. ...Szomorú látni, hogy mi jön ki az emberekből, amikor nincs kontroll, amikor nincs rajtuk azonosító szám. Az a fajta indulat, feszültség, indulatosság, felületesség, butaság… Nem járok kocsmába tájékozódni.” (Sólyom László)

Friss topikok

2008.04.18. 15:13 Pascal

Kellemes kis sztrájk

Más esetben nem örülnék annak, mennyire nem tudtam meglátni, hogy mi fog ma történni. Én is, mint mindenki, ideges autósokat, hosszú tömött kocsisorokat, bedugult Budapestet vizionáltam. De ez a jó kis sztrájk... Budapest egyetlenegy napra egy élhető, kényelmes város lett. Utoljára gimnazista koromban, a taxissztrájk idején éreztem így magam. Pedig akkor még hol volt ennyi autó. Igaz az a kevés többet füstölt talán. De ma: jó az idő, tiszta a levegő, lehet közlekedni, nyugodt és békés minden. Lehet dolgozni. Persze ehhez az is kellett, hogy sokan ne is üljenek autóba, szabadságot vegyenek ki. De sokan vannak azok is, aki gyalog vagy bringával - vagy mint én, motorral - nyomják.

A többi napon egyszerűen az a baj, hogy nem férünk el. Nem kellene metró, nem kellene villamos basszus? Hadd kérdezzek akkor rá, emberek: ehhez nekünk a BKV sztrájkja kellett? Hogyhogy nem tudtuk, nem jöttünk rá eddig?

4 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv sztrájk


A bejegyzés trackback címe:

https://torzskocsma.blog.hu/api/trackback/id/tr50431587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avalon 2008.04.18. 15:58:44

Maximálisan egyetértek, rá sem lehet ismerni a városra.
Amikor a taxis sztrájk volt, én 4 éves voltam, csak fényképeken át emlékszem rá, de van egy kép, amit nem felejtek. Itt nálunk, Óbudán az Árpád-hídi felüljárón biciklizem. Ma kicsit tényleg ilyen a város, olyan helyeken lehet menni, ahol máshol nem a forgalom miatt. Nyugodtak az emberek, sok a biciklis, olyan a város amilyennek egy utópisztikus világvárosnak lennie kéne.
Szerintem népszavazást kéne kezdeményezni arról, hogy iktassák törvénybe az évi 4 nap 24 órás BKV sztrájkot. Talán 4 napra egy évben nullszaldós lenne a BKV, mi, lakosok meg tényleg élveznénk a várost.

Avalon

is 2008.04.18. 23:13:50

állítólag az emberek harmada szabadságon volt, és nyilván elhúzott vidékre, családostul. úgy könnyű, hogy csak 1,2 millió ember volt, nem pedig 1,8.

meg kellene hirdetni az 1 milliós Budapest programot, tízemeletes ház nem kell, Székesfehérvárt és Tatabányát 400-400ezres várossá fejleszteni, a cégeket is kiköltöztetni, még 2x6 sávot az autópályákra, aztán rendben is vagyunk. magától kinőne a Zsámbéki-medence projekt is, lenne egy kis holland Randstad,

Valaki Valahonnan 2008.04.18. 23:58:23

Vonattal mentem be dolgozni, mert féltem, hogy mire kocsival beérek, addigra indulhatok haza...
Mondjuk attól is féltem, hogy nem férek fel reggel a vonata, mert a reggeli vonatok már csak ilyenek. Aztán még az ülőhelyek negyede sem volt foglalt. A Margit hídon meg a járda volt olyan zsúfolt, mint valamelyik hídünnepen. Az autók meg csak lézengtek. Közben jött egy villamos, azon is csak az ülések fele volt kihasználva.
Tényleg utópisztikus volt a város. Az Árpád Fejedelem útját le is fényképeztem, teljesen üres volt. Ilyet még nem láttam. (Én nem Pesten töltöttem a taxisblokádot.)

Szerintem a békávé megszüntetése lenne a megoldás a főváros közlekedési gondjainak a megoldására. De ha mégsem, azért én nem évi négy napot, hanem legalább heti kettőt beterveznék sztrájknak ;-)

Mondjuk az is igaz, hogy a munkahelyemen kábé úgy lézengtünk, mint valamelyik skóciai várkastélyban a kísértetek...

Érdekes volt. Kíváncsi leszek, a következő sztrájk idején mekkora lesz a dugó a mai nap pozitív tapasztalatai hatására :-]

Corry 2008.04.20. 17:26:40

Most már "csak" azt kéne kitalálni, hogy a MÁV-os szaxervezetek mit "csesznek el", és mi miatt van az, hogy a vasút sztrájkja nem egy ilyen kellemes nap a kívülállóknak?
süti beállítások módosítása