Nagy a baj! Reformok megszorítások tömkelege. Össze kell fogni, és csillapítani a csapásokat, amennyire lehet az élet minden területén.
Hogyan? Trükkök százaival. Leghatékonyabban az információ megosztásával és minél nagyobb együttműködéssel. Szép példa erre a szabad szoftver, amely sokszor jobb, mint a sok pénzért árult Gates-termék.
Különösen ott érdemes fogni a pénzt, ahol olyan környezetvédelmi és gazdasági szempontból kritikus dologról van szó, mint például az olajégetés. W. mester fontos kérdésre tapintott rá tegnapi posztjában. Azonban ez nem elég, nem elég, ha mindenki külön Suzukival rohangál. Jobb egy Land Roverrel menni, mint négy Suzukival.

Pécs-Budapest: 210 km, 4200 forint oda-vissza
(2 buszjegyel), 3 óra 10 perc (!?!) egy út IC-vel.
A németeknél ez hogy is néz ki?
Nürnberg-Frankfurt: 230 km, 50 Euro, 2 óra 5 perc.
Autóval ~30 Euro*, 2 óra, ha nincs stau.
Már a menetidő is megböki az ember szemét, melyek változása az elmúlt 10-15 évben hm, érdekes tendenciát mutat, de erről majd inkább máskor...
Németországban az árrés jóval nagyobb a kocsi javára, 3-4-szer többet keresnek, és mégis virágzik a Mitfahrgelegenheit. A stoppolás. Persze szervezett formában, nagyban támaszkodva a világhálóra. Mit csinál jómódú nyugati EU-polgártársunk? Leül a gép elé, bejelentkezik egy stoppos weboldalra (Mitfahrzentrale) meghirdeti, hogy Nürnbergből Frankfurtba utazik, itt és amott hajlandó felvenni az utasokat, ott és amott kirakja őket. És az utasok szépen jelentkeznek a hirdetésre, és feltöltik a kocsit. És nem csak tömegközlekedés helyett választják, hanem sokan így járnak be külvárosokból munkába, hétvégente haza a rokonsághoz, miközben a saját autó pihen.
Miért van az, hogy az ún. fejlett nyugaton működik a rendszer? Mennyivel is élnek jobban a németek? És mégis, akkor hogy a jóéletbe van az, hogy ott ilyennel foglalkoznak, itthon meg nem?
Ma Magyarországon annak, akinek kocsija van, és sokat használja, jó eséllyel van netes hozzáférése. Mennyiből állna magyar autósainkank feltolni egy hirdetést egy ilyen oldalra? Ha csak 2 utasa van, akkor már neki nem is kell benzinre költeni, a stopposok meg örülhetnek, mert feleannyiért utaznak, mint ha tömegközlekedéssel mennének.
Persze, egyedül kell feszíteni az X5-ösben, az mégis hogy néz már ki, hogy kopaszfuxos barátunk 4 csóró egyetemistát szállít? Habár ő lehet, hogy jobb, ha a progresszív fogyasztás-adót fizeti, amíg börtönbe nem kerül a közbeszerzési pályázatához mellékelt borítékok miatt.
Különösen ismerve hazánk törvénykezését e téren...
Sokat javít a helyzeten, ha a weboldalon fenn van a vezetők neve és arcképe. Beszállás előtt lehet egy igazolvány-bemutatás. Út után jellemzés írása a webes felületen. Ha meg mégis rosszra fordul, szerintem érdemes szólni a Magyar Gárdának, vagy a hős verekedős szdsz-es ifjaknak (LOL!), egy-két statáriális eset, és rögtön másik területre állnak át a beteg lelkű polgártársak. Ez ellen mellesleg a BKV sem véd, lehet olvasni dörgölőzős betegekről, akik ott működnek.
Sajnos közveszélyes hülyevezetők bőven vannak nálunk, ez ellen hatásos lehet, hogy ha a megfélemlített utas, ha túlélte, rögtön netre veti hányattatásának történetét. Oda, a vezető fényképe mellé.
Nagyon örülnék, ha szorgalmas programozóink továbbfejlesztenék az egyik ilyen oldalt (átvenni már átvették), de csak egyet, hogy ne kelljen három oldalt végigböngészni. Ránézésre könnyebb, mint a blogmotor. Lehet rá rakni relámot, tisztelettel megkérném, hogy ne flasht vagy animált gifet, mert kiblokkolom, dől a lé. Azt se bánom, ha valami karvalytőkés multi csinálja meg, integrálják bele az iwiwbe, mittudomén. Csak használjuk már, minél többen!
Előre, tehát, kedves barátaim! Bő gázt és húzzunk bele!
Kapcsolódó linkek:wikipedia (a linkek miatt érdekes)
autóstopp.net
myrideboard.eu
http://www.mitfahrgelegenheit.de/
* nem számoltam bele a fenntartás költségeit, mert ha már megvan a kocsi, akkor így is, úgy is ki kell fizetni
a fotó forrása
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dekoninckx (törölt) 2007.12.11. 09:10:04
dekoninckx (törölt) 2007.12.11. 09:17:32
Még nagy okosan hozzáteszem, hogy az USA-ban meg külön autópályasávok vannak a carshare-ban utazóknak, bár nyilván nem naivzöld okokból. Hasonló jellegű pozitív diszkriminációs szolgáltatás persze Mo-n is van: a dugókban a leállósávokat szokták használni a fuxos (mi aza fux?) X5-ösök.
Ilyen-olyan fórumokon persze otthon is van útitárskeresés, de az biztos, hogy nem egy összeszedett, központi oldalon. Csináljátok meg, jó 5let :) és ha valaki Japánból megy haza jövő pénteken, csatlakoznék hozzá.
Ouroboros 2007.12.11. 09:50:45
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.11. 10:15:23
Adminkollegák, kijavíthatnátok nekem...
Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.11. 12:28:43
csoki 2007.12.11. 12:56:41
Mp3Pintyo · http://www.mp3portal.hu 2007.12.11. 13:01:26
Megvan!
www.kenguru.hu/ :)))
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2007.12.11. 13:06:24
VIII. Nagyapó 2007.12.11. 13:07:19
Nem tudom, miért került ki az iwiw-vé alakuláskor.
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2007.12.11. 13:11:11
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.11. 13:16:15
Mo-ra bőven elég egy ilyen honlap!
És ne kelljen közvetítői díjat fizetni!
Csak jobb, ha 100-szot többen használják googleads-zel, nem?
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2007.12.11. 13:18:01
Manyizga (törölt) 2007.12.11. 13:18:13
("Nehogymán az én kocsimba idegen utazzon?! Pont ezért nem megyek a BKV-val!")
Uff én szólottam. ;)
capor_ 2007.12.11. 13:23:23
oszkar.com/
Egyébként a német stoppolással nem ilyen pozitívak a tapasztalataim. Anno mondtuk a hostunknak, hogy mire készülünk, az meg mondta, hogy már nem divat ez errefelé (?). Hát így is lett. Jött mindenki a kombi Audival/Mercivel (hihetetlenül sok volt!!), természetesen egyedül de basztak megállni. Ahol esetleg ültek az anyósülésen, ott meg ráadásként kaptunk néha egy fellendülő középső ujjat...
Mondjuk aki végül felvett az rendes volt, bevitt a város központjába is.
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2007.12.11. 13:23:29
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.12.11. 13:25:47
fél évig ingáztam így Münchenbe, és az már vagy 5 éve volt. többnyire magyar anyanyelvűek hoztak-vittek, és én is vittem többnyire magyarokat.
mitfahrzentrale.de, kenguru...
csak meg kéne tanulni használni. amúgy minél több van, annál kevésbé működik jól, szerintem.
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.11. 13:30:51
Az nem rossz célnak, jó munkát!
A németeknél én csak a neten megbeszélt stoppolást prbáltam, az bejött. És negyedannyiba kerül, mint a vonat.
hogyne 2007.12.11. 13:42:49
Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2007.12.11. 13:44:50
Ma már autóval járok, néha veszek fel stopposokat, bár keveset látok.
Külön érdekes téma, hogy Pécsre menni vonattal drágább, mint autóval. (mármint, ha csak az üzemanyagot nézzük.)
juteszembe 2007.12.11. 13:47:42
Ha aznap éjjel valaki jön Szegedről Pestre, szívesen beszállok a benzinbe. Sőt, még a régi Hahotákat is előkeresem, hogy megfelelően vicces társaság lehessek.
Nem vicc, tökkomoly!
Wyco · http://wyco.deviantart.com 2007.12.11. 13:49:01
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2007.12.11. 13:51:18
gentry 2007.12.11. 13:57:43
Meg különben is, ha valaki autózni akar, akkor vegyen magának....
Dido 2007.12.11. 14:11:51
Az ötletet jónak tartom, de nem feltétlen nőknek...
lápi lidérc 2007.12.11. 14:16:27
Az autópályákon azért nincs, mert a pályáik szélesek (2x2 sávost nem is láttam, pedig New Yorktól San Diegóig elég sokfelé jártam, mindenhol autóval, 2x3-nál kezdődik), jó állapotúak, és úgysem mehetsz rajtuk 75 mi/h-nál (kb. 120 km/h) (egyes államokban 65/105) gyorsabban, mert hamar ott a rendőr, és kíméletlenül büntet.
Stoppolás: én meg szoktam állni, mivel fiatalabb koromban, amikor még nem volt autóm, magam is sokat stoppoltam szerte az országban, meg itt-ott Európában.
Ma nemigen látni stopposokat (időnként Szlovákiában igen, akiket eddig ott felvettem, általában munkából igyekeztek hazafelé 4-5 falunyira), meg hát időnként hajléktalanok próbálnak stoppolni - volt, akinek én is megálltam, ránézésre normálisan volt felöltözve, de aztán amikor megéreztem az összetéveszthetetlen és napokig kiszellőztethetetlen hajléktalanillatú sprét, amit használt, elnézést kértem, hogy bocs, nem a bontóba viszem a kocsit, azaz máskor is szeretném még használni.
A neten talált, sosem látott idegeneket (aki az út szélén stoppol, azt legalább látom, hogy néz ki, bizalomgerjesztő-e stb.) meg nem szívesen vesz fel az ember az autójába, amikor manapság taxisokat gyilkolnak pár ezer forintért (aki meg a kocsiját is elviszi, az kap 8 évet, mint a két kiscsaj, akikről egyes barmok filmet készítenek, és akik már rég szabadlábon vannak; a taxis ellenben még mindig halott).
Persze, utólag megírhatja, ha bármi atrocitás érte. De kurva sokat segít, ha utólag megírod, hogy az XY nicknevű ürge összevert/megerőszakolt/elrabolta a kocsidat stb. - lehet, hogy másokkal aztán nem fogja megtenni, de ha veled megtette, azt már nem vonja vissza, még ha akarná sem.
Szóval véleményem szerint nem véletlenül szorult vissza a rendszerváltás után a stoppolás, ami egészen kb. 1995-ig kiválóan működött. Pedig most legalább 4-5-ször annyi kocsi van az utakon, mint akkor.
Az emberek félnek, és nem állnak meg idegeneknek. És ennek bizony az elmúlt 17 évben történtek (rablás, gyilkosság) az okai. Annak idején ilyenek nem nagyon voltak.
io 2007.12.11. 14:18:13
Jó, hogy sokan vannak ilyenek, mint Te, mert így lehetünk olyan szép, összefogó, együttműködni tudó társadalom, szuper! És tök jó, hogy kicsit sem vagy önző.:) Nekem is van autóm, mert szeretek autózni és vettem magamnak. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy ennyire durván sarkítva kéne ezt a dolgot lereagálni, persze mindenkinek szíve joga...
Szerintem senki nem gondolja, hogy aki ilyen módon embereket szállít, az mindig ezt csinálja. Az lenne az értelme, hogy ha 3-4 egymástól független ember rendszeresen mondjuk Székesfehérvárról jár Pestre dolgozni, és csak egyiküknek van kocsija, akkor ezt a rendszeres költéséget csökkentse az autótulajdonos, cserébe kényelmesebben utazhat a stoppos.
A hétvégi kirándulásokra, esti mozizásokra nyilván nem szervez senki stopposokat maga mellé.
lápi lidérc 2007.12.11. 14:21:58
Engem vettek fel annó nők is (tök egyedül). Sokszor.
Sőt, olyan is volt, aki megkérdezte, hogy van-e jogsim. Mivel volt, megkért, hogy nem vezetnék-e, mert ő messziről jön, nagyon fáradt (80-as évek közepén, M3-ason, éjjel, mondjuk nemigen volt forgalom).
Ma ezt ember nem tenné meg. Én sem.
meki bácsi 2007.12.11. 14:23:06
(De semmi esetre sem támogatom, ha valaki irigységből nem venne részt ebben. A félelem érthető, az irigység nem. Mert az irigység rossz, érteeeeem?)
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.11. 14:25:35
Van ilyen is.
Andras 2007.12.11. 14:29:14
Régen skat utaztam én is stoppal, most is veszek fel ilyen arcokat, az egyik mókásabb eset laptopon villogtatta este az út mellett powerpointban a győri végcélt:-)
Dido 2007.12.11. 14:30:06
én a 80-as évek közepén még gyerek voltam, ellenben emlékszem, hogy akkortájt a szüleim felvettek stopposokat rendszeresen. Ha pedig busszal mentünk valahova, nem emlékszem, hogy anyukám valaha is panaszkodott arra, hogy ismeretlen pasik fogdossák a fenekét...stb. Sajnos én már azt az időszakot felnőtt nőként nem élhetem újra át.
asa77sol 2007.12.11. 14:31:27
baliquez 2007.12.11. 14:32:28
Ha pedig hazamegyek majd Magyarországra az itteni kocsimmal akkor is meg fogom hirdetni (igaz egyelőre csak ismerősöknek) hogy csatlakozhassanak. Külföldi idegenekkel azért kevésbé vállalnám be.
Marc71 2007.12.11. 14:36:12
Nyilván csak úgy működhetne, ha minimum fényképes, real névvel, címmel ellátott regisztráció lehetne - mind az autós, mind a stoppos (utazni vágyó) részéről. Ez alapján (esetleg kinyomtatva) az autós és utazó "azonosítaná" egymást beszálláskor. Meg ez valamiféle biztosíték is lehetne - nemfizetés, egyéb "probléma" esetén.
Meg persze egy csomó időnek kellene eltelni, sok pozitív, netán kommentekkel-véleményekkel-rangsorolásokkal-stb. visszaigazolt példával, példákkal, hogy bátrabbak legyünk.
Az ilyen gentry-félékből is sok van persze, de nem rájuk kéne alapozni ofkorz... Ostoba hülyék.
De az ötlet jó, és támogatandó. Már az én városomból is tuti lenne pár ügyfél - sokan járnak fel Bp.-re (Siófok), és tuti van sok vonatos meg autós, akiket érdemes lenne összehozni. Gondolom másutt is. Szóval valaki csinálja meg! :)
Anthony Other 2007.12.11. 14:41:27
marika 2007.12.11. 14:42:27
Amúgy megsúgom hogy nyugaton állj ki, aztán nézd meg hányan állnak meg...
lápi lidérc 2007.12.11. 14:45:07
A bűnözők kitermelésének is oka van ám: a társadalom elszegényedése.
Ez azt jelenti, hogy amíg a társadalom 50%-a vagy több) a megélhetási küszöb környékén vagy alatt keres, 20% meg szinte semmit, addig megvan az, hogy akár bűnözéssel is próbál pénzt szerezni, mert ő is szeretne jobban élni (nem kell azzal jönni, hogy el kell menni dolgozni - menj le vidékre, és próbálj munkát találni; nem az alkalmankénti kapálást-kaszálást gondoltam, az havi 2-3 nap, az is csak idényben).
Nyugaton azért nincs ez, mert annyival jobb az átlagos életszínvonal. Az ottani szegények nagyából úgy élnek, mint nálunk a középosztály alsóbb rétege (és persze nem évi 8000 eurótól van 36%-os adó, mint nálunk, tehát ott ki tudott alakulni középosztály, amire nálunk ilyen adórendszer mellett esély sincs, de ez már messze nem stoppolási téma).
lápi lidérc 2007.12.11. 14:47:34
Majd ha anyukakorú leszel, és (nem) kicsit ki leszel kerekedve, téged sem fognak fogdosni a buszon :-)P
(Na jó, hülye vicc volt...)
Andras 2007.12.11. 14:52:30
A félelemtől reszkető kis senkik országaiban nem divat a stoppolás, mert biztos terrorista, pedofil vagy fideszes a stoppos.
Ha volna ilyen oldal, sofőrként és is jelentkeznék, unalmasak a száz kilométerek egyedül.
Dido 2007.12.11. 14:52:39
Értem én a viccet :) De azért a 80-as években biztos más volt az emberek értékrendje, mert anyukám a mai napig csinos nő. Akkortájt pedig ő a feltünően csinos kategória volt még, és mégsem fogdosták a buszon vadidegenek.
Bambano 2007.12.11. 14:54:43
Az első magyar elektronikus közösség a telekocsi szolgáltatás köré szerveződött anno, tipp-nek hívták és a Hixesek csinálták. A prohardveren is van hasonló fórum, ott nem telekocsit hirdetnek, hanem appróbb csomagok elszállítását szervezik, ph!uvar néven.
Marc71 2007.12.11. 14:57:06
Ezen túlment az idő. Senki nem fog vadidegent beengedni a kocsijába, meg másokhoz alkalmazkodni."
Hát, elsőre igazad van, jelenleg tényleg úgy tűnik, ezen túlhaladt az idő. De ahogy drágul a benzin, és az utazás... Nos szerintem lassan újra itt az idő ilyesmire. Alkalmazkodni - nos - hát igen azt tudni kell, és legfőképp akarni.
Én ha pl heti 3szor járok Bp.-re mondjuk 100 Km-ről, akkor az minimum 5000 Ft benzin egy oda-vissza alkalommal (de inkább 6). Az havi szinten 45-50 ezer pénz, csak benzin. Ha útjaim felére találok egy partnert (ez lehet alkalmanként más-más) akkor minimum 10 ezer pénzt (ugye egy út felét fizeti az utas) megtakarítok. Ez első hallásra nem tűnik nagy pénznek, valóban. De ha belekalkulálom ezért mit kellene tennem? Kicsit alkalmazkodnom? Egy órára valakit elviselni? Ettől az életem megváltozna? Bármi fáradtságba kerül? Esetleg 10 perccel hosszabodik a menetidőm? (esetleg 200 méterrel odébb is megállok, vagy ha hazataxizom az utast a célnál, megbeszélve ezt ki is fizetheti, ha jelentős kitérő...)
Hát azért az talán nem olyan nagy dolog. Persze akinek igen, az nyilván nem tesz ilyet.
És jobb szervezéssel meg akár több utamon is osztozhatnék, és ha olyan havi 20-as spórolás összejön... nos annyira gazdagok lennénk itt M.o.-on, hogy ez nem számítana??? (éves szinten min. 200 ezer...)
Marc71 2007.12.11. 15:15:36
Régi időkben ugye \"békés\" gulyásszocializmus, erős állam, erős rendőrség. Meg kevés kocsi, még kevesebb kocsilopás, rablásról nem is beszélve. Azaz megvolt valahogy a bizalomszerűség - stoppolás rulez. Emlékszünk ugye, szülenknél \"katonát-diákot-fiatalt\" szinte kötelező volt felvenni, ha mentünk nagyihoz-ide-oda autóval és ott integetett, és volt helyünk...
90es évek, rendszerváltás, kapitalizmius. Mindenki: \"autót nekem\", meg \"enyém, nem adom, nekem több van\". Élveztük, hogy vehettünk amit tudunk. Sok autó, elszabadult \"bűnözés\", vadkapitalizmus. Bizalomszerűség innen 0 - stoppolás cancel.
Valamint ugye embereket, igényeiket honnan ismerhetted? Nem volt net, mobil se nagyon, ismerted rokonaid, kollegáid, oszt jó napot. Persze hogy nem alakult ki közösség, se bizalom se semmi a default kapcsolati hálón kívűl.
Mostanra viszont az internet elterjedésének köszönhetően egyre többen lógnak virtuálisan, egyre többen tudják így bővíteni default ismreteségüket. Online közösségek, online hálók. Emberek igényei így már összejöhetnek, egymásra találhat az, aki 5-10 éve még nem, de mondjuk pont abból a városból/környékből járnak ide-oda. Netán még látásból is ismerhetik 1mást.
Szóval én azt mondom, most eljöhetne ennek az ideje.
És pont ezért található fel most a spanyolviasz, hisz a pár éve elkezdett hasonló ötletek pont mostanra indulhatnának be, úgyhogy aki most csinálja ezt meg, az nem lesz semmilyen hátrányban a régebb óta meglévő, de működni nagyon nem akaró hasonlóakkal szemben.
Meg egy kis reklám kell, meg persze változtatni az emberi tényezőkön... Talán tudunk újra bízni.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2007.12.11. 15:17:35
A telekocsival pont az volt a gond, hogy fizetős utast kerestek sokan. A stoppolás pedig nem a pénzről, hanem a spontaneitásról, az együttműködésről, a környezetvédelemről és a segítőkészségről szól.
Ne gondoljátok egyébként, hogy nem erre megy a világ. Washington DCt annyira megbénította a dugó pár éve, hogy azóta a pályák bevezető részén - köztük van a legendás 66-os is - minimum hárman kell ülni az autóban különben durván megbüntet a rendőr. Ha ők meg tudják oldani nekünk se legyen ciki. Budapesten még lehet van 5-10 évünk de előbb utóbb vagy ez vagy a fizetős belváros; lehet választani.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.12.11. 15:25:10
"Amerikában az autópályákon nincs ilyen, egyes városokban van fast lane, ahol csak akkor mehetsz, ha legalább 2 fő ül a kocsiban."
De, autópályán is van HOV lane. Még több helyen kellett volna járnod :)
Marc71 2007.12.11. 15:33:15
Pl. épp nemrégiben gondolkodtunk el itthon, hogy a Siófok - Bp. távolság vonaton 10-20 éve 1ó40p volt gyorsban, mára meg nem találni olyan vonatot, ami 1 ó 58 perc (ez persze csaka hivatalos menetidő) idő alatt tenné meg ugyanezt.
Hogy is van ez? 20 év alatt plusz 20 perc?? És ugye tudjuk, a Máv-nál az egy óra 40 perc azt jelenti, hogy 2 órát számolhatok a vonatútra, plusz 1-et a járulékokra (állomás-busz-stb.)Akkor a mostani mennyi?
Kocsival is dettó. 45 perc alatt ott vagyok Budaörsnél a 7-esen, onnan meg ki tudja mennyi még a belváros, de minimum ennyi, hétfőnként van hogy még másfél óra. Vicc. És mellettem-mögöttem-előttem egy autó-egy ember... Ha csak párosítanánk, már fele autó, uszkve fele dugóidő...
Bizony, öt-tíz évünk van, aztán valami lesz...
Öreg stoppos · http://lomilitos.blog.hu 2007.12.11. 15:34:45
Általában 3-4 autóval lehetett lejutni Szegedre, 5-7 óra alatt. Nagyon élveztem, és volt időszak, amikor utáltam, ha a soroksári Gumigyárnál megállt az első autó, és Szegedig vitt, mert az olyan unalmas tudott lenni, hogy annyi erővel vonattal is mehettem volna. Mondjuk akkoriban 70 Ft volt a MÁV-on egy szeged-pest.
Egyszer Balástya körül felvett egy Csajka (régi orosz hatalmas elvtársi autó) valami jampeccal a kormánya mögött, de a 8 hengeréből csak 3 működött, így kb. 30-as tempóval szeltük az 5-ös utat a nyári napsütésben. Aztán Kecskemét után végérvényesen bedöglött, és a jampi elnézést kért, hogy nem tud tovább vinni. Máskor meg egy féleszű Golfos vitt le Szegedre, default 180-nal hasított, így a 2,5 órás útból lett 1 óra tizenvalahány perc, igaz, hogyamikor kiszálltam, remegett a térdem még kábé egy óra hossz.at
baliquez 2007.12.11. 15:45:13
klondike 2007.12.11. 15:53:56
Sofőrködésem során a stoppolók 99% felvettem (2 év/ 100 utas) nem volt gondom. Mondjuk nagyobb darab ember vagyok.
A csúcs az a spanyol srác volt aki Barcelonából ment Törökországba ill. egy másik Németországból a Tien San hegységbe. (Nem volt hegymászócucca, ne kérdezzétek miért.)
Hallottam olyan párról is, akik Dél-Afrikából mentek Stockholmba, az is érdekes lehetett....
Jómagam is stoppoltam pár alkalommal. Ami mindig bejött: Arasznyi betűkkel kartonpapírra írt cél ill. részcél tábla és világos színű ing vagy felső. Nem volt soha gondom, pedig ha belegondolok, nem biztos, hogy felvenném magam...
A bizalmat illetően kiváncsi lennék egy olyan tanulmányra, hogy normális kinézettel pénz nélkül -csak stoppolva és szállásért/kajáért bekopogtatva meddig lehetne eljutni? Menne egy Budapest- Dublin távolság?
Jut eszemebe, egyszer fölvettem és nálunk aludt egy szimpatikus holland pár, akik Erdélybe utaztak templomot építeni. Anyám mondjuk nézett,amikor hazavittem őket, de nem volt gond. Más vajon meddig megy el?
Marc71 2007.12.11. 15:55:21
Szippantóskocsiban 20 km után kiszállás, mert mondom elnézést, de inkább "átszállnék"... :)) És még a sofőr kért bocsánatot... Ezerötöslada (régi krómcsíkos-ikerlámpás) nyuszifarok-meztelennőswunderbaum kombóval, ráadásként hátul a naptól megsüpped videoton autóhangszórókból ezerrel bömbölő 3+2 slágerekkel és nagydarab kancigány kőművessel (akkor még dolgoztak!!!:)) "ugye nem zavar"- beszólással, és perszehogynemzavar válasszal, de majd megőrülve 30 km-ig... németturistamenni balaton, örömmel felvesz lakóautóba (DDR-barkas :)) mondván akkor tudom az utat - szűk, meleg, büdös, zajos és barkas :)... Hatszemélyes IFA 4 jómunkással: "gyere csak öcsi ugorja fel, van még hely" valamint "amikor én is ilyen fiatalvoltam" meg "gyere, igyál egy sört" és kínálja a húgymeleg kőbányait az olajszagú rettenetesen zajos ifába... na meg az értelmiségi tanárnőkispolszkival, jó tanácsokkal az iskolát illetően...
Hajajj, de szép is volt :))
Aham 2007.12.11. 16:02:18
Attila · http://www.oszkar.com 2007.12.11. 16:09:16
Most indult 2 hete, egyetemisták fejlesztjük, nem a profit a cél, hanem hogy alkossunk valami értelmeset!
www.oszkar.com
Regisztráció, profillap képpel --> Bitonság
Egyszerűsített hirdetésfeladás, gyors, többszempontú keresés.
Teljesen INGYENES!
Helyfoglalást megvalósítja, így mindig naprakész, hogy hány szabad hely van az autóban még.
E-mailt küld a sofőrnek, az utasnak ha őt érintő változás történt.
Mi kell még? :)
(persze az ötletekből korántsem fogytunk ki, fejlesztés alatt áll mobil eszközökre optimalizálás, RSS...)
Ez lehetne Magyarországon A személyfuvarközvetítő rendszer.
www.oszkar.com
Dezsőke 2007.12.11. 16:10:08
A mitfahrerkedes nem ilyen. Jo ötlet, mint alternativ, olcso utazasi lehetöseg, de megsincs olyan hangulata, mint a stoppolasnak.
Ettöl függetlenül tenyleg ki kene epiteni a rendszert. Jol jönne pl. telen, amikor nem vicces, ha orakig all az ember, az ut mellett.
Aki meg nem stoppolt, az meg probalja ki. Mar csak azert is, mert ha mar acsorgott par orat pl. a Kunsagon legközlebb nagy valoszinüseggel megall a stopposnak.
koma · http://www.oszkar.com 2007.12.11. 16:10:11
www.oszkar.com
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.11. 16:10:51
de a legtobben aggodnak felvenni egy stoppost.
Marc71 2007.12.11. 16:17:51
Pedig csak késő délután volt, nyáron, és sok autó is jött-ment.
Jó ez az oszkar.com ! Szerintem regisztrálok is mindjárt, mint sofőr.
Attila · http://www.oszkar.com 2007.12.11. 16:19:26
Manapság, hogy mindenkinek 6-700 ismerőse van (pl iwiwen) csomóan utaznak ismerőseikkel ugyanazon a viszonylaton ugyanakkor, csak nem tudnak egymásról.
gentry 2007.12.11. 16:48:12
endree 2007.12.11. 17:06:43
Attila · http://www.oszkar.com 2007.12.11. 17:11:32
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.11. 17:16:04
Netuddki. 2007.12.11. 18:10:52
Szerintem inkább pont fordítva van. A körülöttünk lévő világ elenyésző részét alkotják a mindenféle hülyék. Belőlük lesznek pl. a politikusok.
A többséggel csak az a gond, hogy nem tudják hatékonyan képviselni az érdekeiket. Naívak, és emiatt könnyen félrevezethetők. De hülyéknek semmiképpen nem nevezném őket.
R01 2007.12.11. 21:31:01
Attila · http://www.oszkar.hu 2007.12.11. 22:20:18
refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.11. 22:53:44
capor_ 2007.12.11. 23:08:55
"Amúgy megsúgom hogy nyugaton állj ki, aztán nézd meg hányan állnak meg..."
Megsúghatnád nekem is :)
Én igazából Franciaországban próbáltam és ott simán ment. Szinte minden harmadik autó megállt, hogy elvinne eddig-addig minket... Egyszer egy 80+ körüli házaspár is megállt:D
A legjobb az egészben, hogy csomó érdekes emberrel találkozhatsz, jó sztorikat hallhatsz.
Egyébként akik ettől idegenkednek, azok mit szólnak mondjuk a couchsurfing-hez? :)
Netuddki. 2007.12.12. 00:57:54
lápi lidérc 2007.12.12. 02:39:30
lápi lidérc 2007.12.11. 14:47:34
"mégsem fogdosták a buszon vadidegenek."
Hát, akinek sok az ismerőse... :-)
Pascal · torzskocsma.blog.hu/ 2007.12.11. 15:17:35
"környezetvédelemről"
Ez fölöttébb érdekes... :-)
Comandante en Jefe · local.blog.hu/ 2007.12.11. 15:25:10
Autópályán nem sok értelme lenne (lakott területen kívül), legalábbis olyan zsúfolt autópályát nem láttam. Ilyen sávot is csak városban.
Andras 2007.12.11. 14:52:30
Zvolen?
Zólyom, b+. Vagy Bratislava?
"A félelemtől reszkető kis senkik"
Hát, lehet, hogy azok vagyunk, mivel kurva nehezen keressük meg az autó árát.
Egy svájci ismerős marhára csodálkozott, hogy itt mindenki 3-szor is ellenőrzi, bezárta-e a kocsiját.
Aztán egyszer autóval jött, és másnap ellopták. Azt hiszem, kezdte megérteni. Pedig neki közel sem annyi melóval jön össze egy kocsi ára, mint egy magyarnak.
lápi lidérc 2007.12.12. 02:41:36
"100 Km-ről, akkor az minimum 5000 Ft benzin"
Talán váltani kéne harckocsiról/Kamazról személyautóra. Az kevesebbet fogyaszt.
lápi lidérc 2007.12.12. 02:46:37
Próbáld meg Spanyolországban vagy Portugáliában.
1 nap alatt 25-30 km-re is el lehet jutni.
Attila · http://www.oszkar.com 2007.12.12. 09:50:27
Hát igen, az iwiw adatlap hivatkozást be is építettük a www.oszkar.com -ba.
Amúgy úgy látszik tetszik az embereknek, mert már csak innen a blogról odajutva sokan regisztráltak és pozitívan nyilatkoztak az Üzenőfalon.
Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2007.12.13. 18:59:46
- az én autóm az én váram, sőt az én Flying Fortressem, oda nem veszek fel senkit, mert nálunk a lovas nemzet lóerőkben él tovább
- ami állami szféra, vagyis a versenyképes tömegközlekedés, meg mennyi Németországban a vonat (és hánnyal megy), az meg a fővonali felújítások függvénye lenne. a mellékvonalak egy részét be lehet csukni, az volna a lényeg, hogy ha Pécsre kell menni, akkor opció legyen a vonat anyagilag és kényelmileg, és sebességben is, vagyis tartsa az autópálya-tempót, különben megyek ótóval, klímában, nyugalmas magányban.
jónak néz ki ez a community blog, sajnos a konzervatórium nem váltotta be a várakozásokat.
Refuse/Resist! 2007.12.13. 22:45:15
Mindkettő működő rendszer, másutt. Nyilván a legtöbb német se enged be az új mercijébe, habár szerintem részben amiatt nincs az egész még jobban elterjedve, mert kicsit macerás hirdetni-odamenni_időre _a_találkozóhelyre-végcélra_elszállítani_az_utast. És tényleg csak aprópénzt fizet.
Mondjuk, Mo-on azért ez annyira nem számítana aprópénznek. Ezért is vagyok kiakadva, hogy nem terjedt el.
"mint az én dzsipirtásom"
kapitalizmus.hu/?p=23#comment-145
- ez véletlen egybeesés? :)
"sajnos a konzervatórium nem váltotta be a várakozásokat."
Milyen várakozások voltak?
Asszem mi, velük ellentétben, nem ígérünk semmit.
Talán nyitott gondolkodást, vitakészséget. Esetleg még érdekes témákat, de ez már kissé szubjektív.
Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2007.12.14. 00:28:41